הוצאת ויזת סוחרים/משקיעים (E) לארצות הברית

בשנת 2012 התקבלה בסנאט האמריקני חקיקה, הקובעת כי גם ישראלים זכאים לקבל ויזת משקיע, המאפשרת להם לחיות ולעבוד בארה"ב על מנת להיות קרובים להשקעתם. ההחלטה, בעלת חשיבות רבה לאנשי עסקים ישראלים, התקבלה בבית הנבחרים ברוב של 85% ב-11 ביוני באותה השנה, ועדיין ממתינה לאישור התנאים בהסכם הסופי בין ארה"ב לישראל. יחד עם זאת, ישראלים בעלי דרכון נוסף של מדינה בה הסכם הסחר האמור כבר בתוקף, יכולים להגיש בקשה לויזת משקיע מסוג E-2. ישראלים שאינם אוחזים בדרכון נוסף, הרוצים לעסוק במסחר משמעותי בתחומי ארה"ב, יכולים להגיש בקשה לויזת אמנת מסחר מסוג E-1.

מי צריך להוציא ויזת סוחרים/משקיעים?

אם בכוונתכם להגיע לארה"ב על מנת לעסוק במסחר משמעותי, כולל מסחר בשירותים ובטכנולוגיה בין ארה"ב ומדינת ישראל, או מדינה אחרת שאתם אזרחים בה, עליכם להגיש בקשה לויזת אמנת מסחר מסוג E-1. אם מטרת ביקורכם בארה"ב קשורה בפיתוח וניהול פעילות של חברה בה השקעתם, או כזו שאתם נמצאים באופן פעיל בתהליך השקעה של הון משמעותי בה ויש בידכם דרכון זר של מדינה בה הסכם הסחר בתוקף, עליכם להגיש בקשה לויזת משקיע מסוג E-2.

מה מאפשרת הויזה?

משך הזמן בו מותר לבעל ויזת אמנת המסחר או ויזת משקיע לשהות בארה"ב נקבע על ידי בקרת הגבולות של ארה"ב (The U.S. Customs and Border Protection – USCBP). משך זמן השהייה המותר יצוין על ידי נציג ה-USCBP על גבי טופס I-94. ניתן להאריך את זמן השהיה בארה"ב מעבר לזמן המצוין בטופס באמצעות פניה לשירותי האזרוח וההגירה האמריקאים (USCIS).

זכאות ותנאי קבלת הויזה?

אם אתם מעוניינים לדעת האם אתם עומדים בתנאי הקבלה לויזת אמנת המסחר או לויזת משקיע, אנא עיינו ברשימת התנאים הבאה, כפי שמופיעה באתר שגרירות ארה"ב בישראל. זכרו, על מנת להוציא ויזת משקיע, עליכם להיות בעלי דרכון נוסף מעבר לישראל, השייך למדינה שיש לה הסכם סחר בתוקף עם ארה"ב.

תנאי הזכאות לויזה מסוג E-1:

  1. 50% לכל הפחות מהעסק/חברת האם נמצא בבעלות ישראלית.
  2. מבקש הויזה חייב להיות אזרח של מדינת האמנה, ובמקרה הנדון – ישראל.
  3. בזמן שאתם מגישים את הבקשה, מתקיימת זרימה מסחרית של סחורה/טכנולוגיה/שירותים בין החברה היושבת בישראל לארה"ב, והיא מתבצעת באופן רציף ומשמעותי.
  4. 50% לכל הפחות מהמסחר הבינלאומי של החברה הוא בין ארה"ב לישראל.
  5. מבקש הויזה חייב להיות במשרה בכירה/ניהולית/בעל כישורים ייחודיים החיוניים לתפעול החברה.

תנאי הזכאות לויזה מסוג E-2:

  1. אמנת המסחר בין המדינה לארה"ב קיימת ותקפה.
  2. 50% לכל הפחות מאחזקות החברה הינה בבעלות מדינת האמנה.
  3. מבקש הויזה השקיע/נמצא בתהליך השקעת הון משמעותי באופן פעיל. השקעת ההון חייבת להבטיח את תפעולה המוצלח של החברה, וחייבת להיות יותר משולית (קרי למטרות פרנסה בלבד).
  4. המשקיע חייב להגיע בעצמו לארה"ב, זאת על מנת לפתח ולנהל את החברה. קיימת אפשרות קבלת ויזה גם עבור מי שאינו המשקיע העיקרי, בתנאי שהוא מועסק במשרה ניהולית/בכירה/בעל כישורים ייחודיים החיוניים לתפעולה של החברה.

איך מוציאים ויזת סוחרים/משקיעים?

אחרי שוידאתם שמסחר החברה שלכם עומד בדרישות לויזת אמנת מסחר (1-E) או לויזת משקיע (2-E), אתם יכולים להתחיל בהליך הבקשה לקבלת ויזה.

אם זו הפעם הראשונה שהחברה מגישה בקשה לקבלת ויזה, או אם חלפו שלוש שנים מאז יום הבקשה האחרון, יש לשלוח בדואר מסמכים תומכים, כמו גם טופס בקשה עבור העובד או העובדים באופן ספציפי.

במקרה שהחברה אושרה לסטטוס E-1 בשלוש השנים האחרונות, החברה נדרשת להגיש מכתב רשמי מרואה החשבון שלה, המציין את פרטי הבעלות של החברה ואת המסחר הנוכחי, בנוסף לטופס הבקשה המלא של המועמד לקבלת ויזה. מכתב מעורך דין או פקיד פיננסי לא יתקבלו. במקרה שמסמכים יהיו חסרים או שהמכתב מרואה החשבון לא יכיל את הפרטים הנדרשים – לא ניתן יהיה לקבוע תור לראיון עד שכל המסמכים יוגשו למחלקת ויזת 1-E. בנוסף, יש למלא טופס בקשה מסוג DS156-E עבור ויזת אמנת סוחר או ויזת משקיע.

לאחר מכן, יש להמשיך בתהליך הגשת בקשה של ויזה לארה"ב ככל מועמד. התהליך כולל מילוי טפסים לויזה (DS160), ראיון בשגרירות ארה"ב, הכנת מסמכים ואישורים נלווים איתם יש להגיע לראיון ותשלום אגרות. שימו לב, אגרת הויזה היא בגובה 270 דולר. את כל הטפסים, המסמכים וההוכחות הנלוות יש לשלוח בדואר לשגרירות ארה"ב בתל אביב. במקרה של ויזת אמנת מסחר או ויזת משקיע, אין לקבוע את התור באמצעות מערכת התורים הרגילה, אלא לפנות למחלקת הויזות המתאימה.

אם אתם מעוניינים לקבל סיוע בהוצאת ויזת סוחרים/משקיעים לארה"ב, מלאו פרטיכם באתר ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם.

מסמכים, טפסים ואישורים נדרשים

לאחר שנקבע לכם מועד לראיון, אנא בדקו שיש ברשותכם את המסמכים הבאים:

  1. דף אישור של טופס הבקשה DS160.
  2. תמונה צבעונית על רקע לבן, בגודל 5 ס"מ X 5 ס"מ. התמונה צריכה להיות מחצי השנה האחרונה ובאיכות טובה.
  3. דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות ודרכונים קודמים.
  4. מכתב מודפס של ההזמנה לראיון.
  5. טופס DS156-E.
רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ויזה לארה”ב
בשלושה צעדים.

מילוי טפסים

משאירים פרטים באתר האינטרנט שלנו

ראיון בשגרירות ארצות הברית

נציגנו יבדקו את זכאותכם ויטפלו בבקשה

קבלת הויזה

מקבלים את הפטור ויכולים לצאת לדרך

רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן