הוצאת ויזה על בסיס אישור עבודה (Q,P,O,L,H) לארצות הברית

אם אתם מתכננים לטוס לעבוד בארצות הברית לתקופת זמן מוגדרת, לא כדאי שתעשו זאת מבלי שיש בידכם ויזה לארה"ב על בסיס אישור עבודה. אם תתפסו כשאתם עובדים ללא ויזת עבודה בארה"ב הינכם עוברים על החוק. האם כל אחד יכול להוציא ויזה על בסיס אישור עבודה? מה מקנה הויזה ואיך מוציאים אותה? במאמר שלפניכם נסקור את כל הנושאים הנוגעים לויזה על בסיס אישור עבודה.

מי צריך להוציא ויזה על בסיס אישור עבודה?

אם אתם טסים לארצות הברית בכוונה לעבוד באופן זמני, עליכם להגיש בקשה לקבלת ויזת עבודה. ויזה על בסיס אישור עבודה מתחלקת לחמשת הסוגים הבאים:

  • ויזה מסוג H – לעובד מיומן
  • ויזה מסוג L – לעובד המשנה מקום עבודה (מתנייד) במסגרת החברה
  • ויזה מסוג O – לאדם בעל כישורים מיוחדים
  • ויזה מסוג P – לספורטאי, אמן או בדרן מקצועי
  • ויזה מסוג Q – למבקר במסגרת חילופי תרבות בינלאומיים

מה מאפשרת הויזה?

ויזה על בסיס אישור עבודה מאפשרת לשהות ולעבוד בארה"ב בכפוף לתנאים של הויזה הספציפית. כך למשל, ויזת עובד מיומן (H) מאפשרת נסיעה לארה"ב למטרת עבודה זמנית. ויזת עובד המשנה את מיקום העבודה במסגרת החברה (L) מאפשרת אף היא עבודה בחברה, בדרך כלל בינלאומית ועבודה בארה"ב באופן זמני. אם אתם בעלי כישורים מיוחדים בתחומי המדע, החינוך, העסקים, הספורט או בעלי הישגים יוצאי דופן בעולם הבידור, תוכלו להגיש בקשה לקבלת ויזה מסוג O, אשר לרוב מאפשרת שהות ועבודה לתקופת האירוע שלשמו הגעתם, כגון סבב הרצאות, השתתפות בפרויקט או סיבוב הופעות. בשונה מכך, ויזת ספורטאי, אמן או בדרן מקצועי מסוג P, מאפשרת שהות ועבודה לפרק זמן משתנה: ספורטאים יכולים לקבל ויזה לתקופה של עד חמש שנים, בעוד בדרנים יקבלו ויזה לתקופת זמן של אירוע חד פעמי או לתקופה קצרה יותר, בכפוף למטרת נסיעתם. למבקרים במסגרת חילופי תרבות בינלאומיים מאפשרת ויזה מסוג Q לשהות ולעבוד במשך תקופת זמן שהוגדרה על ידי התוכנית שלשמה נוסע המבקר.

זכאות ותנאי קבלת הויזה

כאמור, כל אדם אשר מעוניין לעבוד בארה"ב חייב להגיש בקשה לויזת עבודה. לפני שאתם מגישים בקשה לויזה, עליכם להמציא אישור עבודה מטעם נותן החסות האמריקאי, הניתן על ידי מחלקת ביטחון פנים של שרותי האזרוח וההגירה האמריקאים (USCIS). חשוב לציין, כי לנציג השגרירות בישראל אין כל תפקיד בתהליך אישור העבודה או גישה לתהליך זה.

להוצאת ויזה מסוג H, על המעסיק העתידי שלכם להגיש בקשה לסטטוס עובד זמני (באמצעות טופס 129-I) ל-USCIS. בנוסף לאישור מה-USCIS, תצטרכו להמציא אישורי השכלה וניסיון עבודה רלוונטיים לתפקיד המיועד לכם.

יש להמציא הוכחה שהמעסיק העתידי הינו אותה חברה, תאגיד, גוף משפטי אחר או חברת-אם, חברת-בת או סניף, עבורם עבד המועמד לויזה בישראל. בנוסף, יש להביא אישור על המשך ניהול עסקיו של המעסיק העתידי בארה"ב ובמדינה אחת נוספת לפחות. כמו כן, עליכם להמציא אישור כי עבדתם לפחות שנה אחת במהלך שלוש השנים האחרונות על ידי נציגות החברה בישראל, והוכחה לכך שהנכם בעלי הידע הייחודי והמיועד לעבוד בתפקיד שלשמו אתם טסים, בין אם מדובר בתפקיד ניהולי בכיר, או בתפקיד שכיר הדורש ניסיון מקצועי אחר.

להוצאת ויזה מסוג O, תידרשו להמציא הוכחות לכישורים המיוחדים והיכולות יוצאות הדופן שלכם.

להוצאת ויזה מסוג P, תידרשו להמציא הוכחות הנוגעות למטרת נסיעתכם מהגורם המזמין או המממן.

לאחר הגשת הבקשה ל-USCIS, תשלח המחלקה לביטחון פנים של שירותי האזרוח ההגירה לעורך הדין ולנותן החסות שלכם הודעת פעולה מסוג I-797 לאישור הזמנתכם. אישור זה מעניק לכם את האפשרות לעבוד באופן חוקי בארה"ב, אך על מנת להיכנס לתחומה, עליכם להגיש בקשה לויזה, על פי סוג הויזה הדרוש לכם.

איך מוציאים ויזה על בסיס אישור עבודה?

לאחר שהשגתם את כל האישורים הנדרשים מה-USCIS, והמצאתם את האישורים הרלוונטיים לסוג הויזה שלכם, מגיע שלב מילוי הטפסים והגשת בקשה לויזה ככל מועמד.

כל מועמד נדרש למלא את טופס הבקשה האלקטרוני DS160. גם אם אתם נוסעים בקבוצה או עם המשפחה, יש למלא את טופס הבקשה באופן פרטני, עבור כל אחד.

שימו לב, טפסים שלא מולאו כראוי יפסלו ויובילו לסירוב הבקשה. מומלץ לוודא ולבדוק את נכונות המידע המופיע, זכרו שמרגע שהטפסים נשלחו לא ניתן לבצע שינויים. אנו בחברת EzVisa ממלאים עבורכם את הטפסים על הצד הטוב ביותר, מוודאים את תקינותם ומסייעים לכם בהגשת הבקשה באופן שיעניק לכם את מירב הסיכויים לקבלת ויזת עבודה לארה"ב.

לאחר שלב מילוי הטפסים מגיע שלב תשלום אגרת הויזה וקביעת מועד לראיון בשגרירות. במסגרת השירות שלנו, אנו קובעים עבורכם תאריך ושעה לראיון במועד נח ומשלמים את האגרה לויזה. אישור על מועד הראיון ישלח אליכם לכתובת הדואר האלקטרוני שאותה סיפקתם בעת ההרשמה.

אם אתם מעוניינים לקבל סיוע בהוצאת ויזה על בסיס אישור עבודה, מלאו פרטיכם באתר ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם.

מסמכים, טפסים ואישורים נדרשים

לאחר שסיימתם את כל השלבים לעיל, מגיע רגע הכנת המסמכים. כאשר תקבלו את מועד הראיון המיועד, ודאו שנית שיש ברשותכם את כל המסמכים הנדרשים. כמעט מיותר לציין שאם תגיעו לראיון ללא כל הנדרש מכם, לא תזכו לקבל אשרת כניסה לארה"ב.

המסמכים הדרושים:

  1. דף אישור של טופס הבקשה DS160.
  2. תמונה צבעונית (ולא שחור לבן) בגודל 5 ס"מ X 5 ס"מ.
  3. דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות ודרכונים קודמים.
  4. מכתב הזמנה לראיון מודפס.
  5. אישור עבודה מטעם נותן החסות האמריקאי, הניתן על ידי מחלקת ביטחון פנים של שרותי האזרוח וההגירה האמריקאים (USCIS).
  6. כל הוכחה נוספת כפי שפורטה בסעיף זכאות ותנאי קבלה, לפי סוג הויזה המבוקש.
רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ויזה לארה”ב
בשלושה צעדים.

מילוי טפסים

משאירים פרטים באתר האינטרנט שלנו

ראיון בשגרירות ארצות הברית

נציגנו יבדקו את זכאותכם ויטפלו בבקשה

קבלת הויזה

מקבלים את הפטור ויכולים לצאת לדרך

רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן