עבור ישראלים שרוצים לעבוד בארצות הברית, בין אם לתקופה קצרה ובין אם לתקופה ארוכה יש צורך להגיש בקשה לקבלת ויזה מתאימה. הוצאת ויזה לארהב לצורך עבודה מחייבת תהליך שונה לגמרי לעומת הוצאת ויזה לצורך טיול או ביקור קרובים, למשל.

מכיוון שישנם לא מעט ישראלים שאוחזים באזרחות כפולה ויש להם דרכון זר, כדאי לדעת שעשויות להיות להם הקלות לעניין זה. בפרט, הדבר נכון כאשר מדובר במי שמתעניין בקבלת ויזת עבודה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי. יש לשים לב שהדברים האמורים לעיל נכונים למועד כתיבת שורות אלה, ועשויים להשתנות בהתאם להחלטת שלטונות ארצות הברית. קבלת אישור כניסה או ויזה הוא תהליך דינאמי וכבר קרו בעבר שינויים משמעותיים ביותר (למשל – ביטול ויזות שניתנו בעבר לתקופה בלתי מוגבלת, לכל החיים).

ויזת עבודה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי – קל לעובדים הזמניים

הסיבה לכך שישראלים מן השורה נזקקים לתהליך קבלת ויזה לארה"ב (ויזה מיוחדת לצרכי עבודה), נובע מחשש לניסיונות השתקעות או עבודה לטווח ארוך. לכן, ישראלי זקוק לויזה על בסיס ריאיון אישי גם במידה והוא מעוניין לעבוד בארה"ב לזמן קצר ובעבודות זמניות.

עבור אזרחי מדינות האיחוד האירופי – ויזת עבודה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי הוא תהליך קל ופשוט, על כל פנים עבור מי שרוצה עבודה לזמן קצר. עבור אזרחי האיחוד המעוניינים לעבוד בארצות הברית עד לתקופה של חודשיים – שלושה, אין צורך להגיש בקשה לויזה מיוחדת. כל מה שצריך לעשות זה להגיש בקשת כניסה לארצות הברית. טיולים או עבודה עבור אזרחים אירופאים בארצות הברית לתקופה קצרה הם דבר פשוט ביותר. הדבר שונה בהחלט כאשר מדובר בעבודה לתקופה ארוכה יותר.

עובדים במקצועות נדרשים

שלטונות ארצות הברית לא ששים לאשר לבעלי אזרחות זרה כלשהי (ישראלית או אירופאית כאחד) לעבוד בארצות הברית במשך תקופה ארוכה. הסכמים על מדינות אירופה לגבי עבודה לזמן קצר נחתמו בשל העובדה שלא מעט אמריקאים מטיילים באירופה ורבים מהם גם עובדים תוך כדי טיול. האמריקאים אינם מעוניינים שבעלי אזרחות זרה יתפסו מקומות עבודה טובים וישפיעו בכך על שוק העבודה המקומי. עם זאת, אין הדבר מונע לחלוטין עבודה לתקופות ארוכות.

בין אם מדובר בבקשה לקבלת ויזת עבודה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי ובין אם מדובר בבקשה לבעלי דרכון ישראלי בלבד, ניתן לקבל אישור עבודה בכמה תנאים. ראשית, נחוץ להוכיח כישורים ויכולות מיוחדים. בתפקידים מסוימים שבהם יש קושי לאייש משרות פנויות, ניתן לקבל אישור עבודה ללא כל קושי. כך הדבר למשל בתחומי הרפואה, עובדי סיעוד, אחיות מוסמכות. גם בתחומי ההייטק, מדעים מדויקים, ביוטק, הנדסה, עובד שיוכיח ידע, כישורים והשכלה בהחלט עושה צעד קידמה בדרך לקבלת אישור עבודה.

נוסף על הוכחת כישורים ויכולת, יש להוכיח שקיים מעסיק שמוכן להעסיק את מבקש הויזה. יש לציין שהדבר נחוץ גם כאשר מדובר בתהליך של חידוש ויזה לארצות הברית. מעסיק כזה אמור להגיש בקשה במקביל לבקשת העובד, כך שהדברים יבדקו יחד. במקרים רבים, תיערך גם בדיקה של רשויות הביטחון האמריקאיות ורק לאחר קבלת האישור ניתן יהיה לקבל ויזה לצרכי עבודה.

עבודה גם לסטודנטים

בנוסף לכל האמור לעיל, נציין שישראלים לא מעטים, מהם גם בעלי דרכון אירופאי, מגיעים לארצות הברית כדי ללמוד. אישור של ויזת סטודנט מאפשר לא רק לימודים אלא גם מספר מסוים של שעות בכל חודש שניתן לנצל לצורך עבודה חוקית. במקרה זה, אין צורך להוציא מראש ויזה ייעודית לצרכי עבודה.

[thrive_leads id='3443']