ארה"ב אמנם מכונה גם ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ובכניסה לניו יורק מתנוסס בגאווה פסל החירות (עליו חרוט שיר שנפתח במילים "הב לי את בניך היגעים"), ואמנם האמריקאים מודעים לחשיבות הרבה של תיירים, עובדים זמניים, עובדים מיומנים, אנשי עסקים וסטודנטים השוהים בארה"ב לפרק זמן זה או אחר – אולם במקביל מערימים לא מעט קשיים על הכניסה למדינה במקרים מסוימים, כך שהוצאת ויזה לארה"ב היא תהליך מורכב ובעיקר כזה שלא נענה אוטומטית בחיוב. לפיכך, כדאי לפעול על פי ההנחיות במהלך קביעת תור לויזה, לפני ואחרי.

מה צריך לעשות לשם קביעת תור לויזה?

קביעת תור לויזה מתבצעת רק לאחר מילוי טופס מיוחד ותשלום אגרה.

הטופס המיוחד נקרא DS160 והוא כולל אינספור סעיפים ושאלות, הן לגבי חייו של מבקש הויזה באופן כללי והן לגבי הביקור הספציפי בארה"ב. חשוב מאוד למלא אותו בקפידה, תוך היצמדות לאמת, שכן כל סטייה מכך עלולה להוביל לעיכוב משמעותי בתהליך של הוצאת ויזה לארה"ב ובמקרים מסוימים אף לסירוב ולחוסר יכולת להיכנס לארצות הברית.

את הטופס ממלאים באופן מקוון. בכל מקרה של ספק מומלץ להיעזר בחברים, בני משפחה ולמי שרוצה להיות בטוח שיוכל להיכנס לארה"ב כדאי לפנות לחברה המתמחה בהוצאת ויזות למדינה.

בנוסף, לפני קביעת תור לויזה יש לשלם את האגרה. גובה האגרה משתנה בהתאם לסוג הויזה המבוקש (וכמובן חשוב מאוד לבקש את הויזה המתאימה, וכך למשל מי שרוצה לעבוד בארה"ב במכירה בעגלות חייב ויזה מסוג H2B בעוד סטודנטים צריכים לבקש ויזה מסוג M או F בהתאם לסוג הלימודים). את האגרה ניתן לשלם במזומן בכל סניפי הדואר או בכרטיס אשראי במערכת קביעת התורים של שגרירות ארה"ב בישראל.

לאחר התשלום ניתן לקבוע מועד לראיון. לקראת הראיון יש להכין את כל המסמכים הרלוונטיים – מי שלמשל טס למטרת טיפול רפואי צריך להצטייד באישורים רפואיים, סטודנטים צריכים להגיע עם אישור ממוסד הלימודים אליו התקבלו וקבלה על תשלום שכר הלימוד, ושכירים המבקשים ויזה למטרת טיול מתבקשים להגיע עם מכתב מהמעסיק המעיד על כוונתו להמשיך להעסיק אותם (על מנת שרשויות ההגירה האמריקאיות לא יחששו שמא בכוונתו להשתקע בארה"ב).

הוצאת ויזה לארה"ב – מתי מקבלים תשובה?

קביעת תור לויזה היא כמובן רק השלב הראשון בתהליך של הוצאת ויזה לארה"ב. השלב המכריע הוא הראיון עצמו, שבמהלכו מתחקר נציג המחלקה הקונסולרית של שגרירות ארה"ב בישראל את מבקש הויזה לגבי מטרת נסיעתו ומוודא כי כל מה שנכתב בטופס הבקשה הוא אכן בעל אחיזה במציאות.

אל הראיון יש להגיע מצוידים בתמונת פספורט העונה על רשימת הנחיות ארוכה למדי, כך שכדאי מייד לאחר קביעת תור לויזה להצטלם לתמונה שכזו, וכמובן להקפיד כי היא תעמוד בכל הדרישות.

ברוב רובם של המקרים התשובה מתקבלת במקום, ואם הבקשה אושרה כל שתצטרכו לעשות הוא להשאיר את דרכונכם בשגרירות, על מנת שהוא יוחתם עם האישור המיוחל – ולאחר מספר ימים תקבלו אותו דרך חברת שליחים. במקרים אחרים תתבקשו להציג מסמכים נוספים ולשם כך תידרשו לקבוע תור נוסף לראיון שני.

מקרים דחופים

זמן ההמתנה לראיון עלול להיות ממושך למדי אבל בכל מקרה ניתן גם לקבוע תור דחוף, וזאת באחד המקרים הבאים: מצב רפואי חמור המחייב טיפול בהול, ביקור קרוב משפחה שמצבו אנוש, לימודים המתחילים באופן מיידי או ביקור עסקי שחשוב כי יצא לפועל ללא דיחוי.

הפרוצדורה היא קביעת תור לויזה בדרך הרגילה, ולאחר מכן הגשת בקשה במייל להקדמתו של הראיון.

[thrive_leads id='3443']