ארה"ב הייתה מאז ומתמיד יעד מועדף על ישראלים – הן כמקום עבודה, הן עבור טיולים (בין אם מחוף לחוף ובין אם כאלה הממוקדים באזור מסוים או אפילו בעיר גדושת אטרקציות כמו לאס וגאס, לוס אנג'לס, מיאמי או ניו יורק), הן עבור פעילות עסקית, הן על מנת להשתתף בכנסים מקצועיים שונים, הן כדי ללמוד באחת האוניברסיטאות או המכללות הרבות הפועלות בה, והן למטרות רבות אחרות.

גם כיום ממריאים מדי חודש אלפי ישראלים על מנת לנחות בארה"ב, ומאחר שאין שום אפשרות להיכנס אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ללא אישור מתאים, הרי שאין פלא כי אחת השאלות היותר נפוצות בישראל היא "איך להוציא ויזה לארה"ב?".

איזו ויזה אתם צריכים?

על מנת למצוא תשובה לשאלה איך להוציא ויזה לארה"ב, קודם כל צריך למצוא תשובה לשאלה איזו ויזה אתם בעצם צריכים.

חשוב לדעת שישנם סוגים רבים של ויזות לארה"ב, ולכל אחד מהם תהליך הוצאה מעט שונה. הויזות השונות מסומלות באותיות אנגליות, וכך למשל ויזת תייר, שמטבע הדברים היא הפופולארית ביותר, זכתה לשם B1/B2, ויזה המאפשרת לאנשי עסקים ישראלים להשקיע בארה"ב נקראת E2, ויזת סטודנט היא ויזה מסוג F (או M כשמדובר בלימודים לא אקדמיים, וישנה גם ויזה מסוג J-1 המוגדרת כויזת חילופי מבקרים), דיפלומטים משתמשים בויזה מסוג A, G או C3 ואילו עובדים זמניים לא מיומנים מוציאים ויזה הנקראת H2B (שגם היא פופולארית למדי).

סוגים אחרים של ויזה לישראלים המגיעים לארה"ב על מנת לעבוד בה הם P, H, L, Q ו- O: L מיועדת למי שעומדים לפני רילוקיישן, H לעובדים מיומנים וכל השאר לבעלי כישורים מיוחדים כמו אמנים, בדרנים, חוקרים, ספורטאים וכו'.

טופס DS-160

כל מי שרוצה ויזה לארה"ב חייב למלא טופס בשם DS-160 הכולל שורה ארוכה של שאלות כמו גם פרטים טכניים אודות מבקש הויזה.

חשוב לדעת כי מבחינת רשויות ההגירה האמריקאיות, התשובה לאיך להוציא ויזה לארה"ב היא "תוך הקפדה על כל הנהלים, היצמדות לאמת ומילוי מדוקדק של הטופס האמור". אנשי המחלקה הקונסולרית בשגרירות ארה"ב בישראל מיומנים בזיהוי שקרים ואם הטופס שמילאתם אינו אמין או שלא עניתם על כל השאלות, הדבר עלול להוביל לפסילת הבקשה.

תשלום אגרה

כל מי שמתלבט בשאלה איך להוציא ויזה לארה"ב צריך לדעת כי הגשת הבקשה כרוכה בתשלום בלתי מבוטל.

גובה התשלום תלוי בסוג הויזה. גם אם לא מקבלים את הויזה הנכספת, הכסף שמשולם עבור הבקשה לא מוחזר.

בטרם תשלום האגרה יש להירשם למערכת קביעת התורים באתר השגרירות האמריקאית בישראל, ולאחר שקיבלתם אישור על התשלום תוכלו גם לקבוע תור לראיון אישי במערכת זו.

ראיון אישי

השלב האחרון בדרך לויזה בארה"ב הוא ראיון אישי, שבו תישאלו לגבי כוונותיכם ובעיקר תצטרכו להוכיח כי אין בכוונתכם להשתקע בארה"ב וכי מטרתם נסיעתכם תואמת את הויזה לארה"ב אותה ביקשתם. בתום הראיון תימסר לכם התשובה.

איך להוציא ויזה לארה"ב בלי להילחץ?

ישנן תקופות בהן העומס על המחלקה הקונסולרית בשגרירות ארה"ב בישראל נמוך יחסית ותוכלו לקבוע ראיון אישי תוך שבוע שבועיים מרגע התחלת התהליך, אולם ישנן גם תקופות – ובעיקר לקראת הקיץ או לקראת ימי הכריסטמס והשנה האזרחית החדשה – בה ההמתנה לתור פנוי עלולה להתארך משמעותית.

איך להוציא ויזה לארה"ב בלי להילחץ שמא תפספסו את המועד המתאים מבחינתכם (או זה ההכרחי, במקרה שאתם טסים לכנס מקצועי או ללימודים שכבר עומדים להתחיל)? פשוט לצאת לדרך די והותר זמן לפני מועד הטיסה, ולהקפיד לעבור את כל השלבים על פי הנחיות המחלקה הקונסולרית על מנת שלא ייווצרו עיכובים מיותרים.

[thrive_leads id='3443']