הוצאת אזרחות אמריקאית

ישראלים אזרחי ארצות הברית?
אנחנו פה בשבילכם!

הוצאת אזרחות על פי חוק האב

ילדים של אזרח אמריקאי ששהה בארה"ב 5 שנים (כשלפחות שנתיים מתוכן כשהיה מעל לגיל 14), יקבלו את הזכות לקבל אזרחות אמריקאית בשגרירות ארה"ב בישראל.

מי זכאי לאזרחות אמריקאית?

בשל העובדה שאזרחות אמריקאית מבוקשת ברחבי העולם – התנאים לקבלתה ולהנפקת דרכון אמריקאי הופכים נוקשים כל הזמן. כיום ניתן לקבל באזרחות אמריקאית במספר דרכים:

כל אדם שנולד בארה"ב זכאי לקבלת אזרחות אמריקאית. תעודת הלידה המקורית המוכיחה כי האדם נולד בתחומי המדינה מספיקה להוצאת אזרחות אמריקאית והנפקת דרכון יוצאי דופן הם ילדים של דיפלומטים זרים, שגם אם נולדו בתחומי ארצות הברית אינם זכאים לאזרחות.

מקרים נוספים
המקנים זכאות לאזרחות:

ילד ששני הוריו אמריקאים

ילד זה יהיה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית במידה ושני הוריו נשואים, בעלי אזרחות אמריקאית טרם לידתו, ואחד מהם חי בארצות הברית למשך זמן קצר טרם לידתו, גם אם לא נולד בארה"ב.

ילד שהורה אחד שלו הוא אמריקאי אך הוא נולד מחוץ לתחומי ארצות הברית

ילד זה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית בתנאי שההורה האמריקאי התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים כשגיל ההורה מעל גיל 14), טרם לידת הילד. קיימות הקלות מסוימות במקרה של ילד שנולד מחוץ לנישואים לאם אמריקאית וכדומה.

ילד מתחת לגיל 18 שנולד להורים אמריקאים שאינם עונים על הקטגוריות לעיל ("חוק הסבא")

 ילד זה יכול לבחון אפשרות להעברת אזרחות באמצעות אחד הסבים האמריקאים שלו. התנאי הוא שהסב התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים מעל גיל 14), טרם לידת הנכד/ה.

6 סיבות לבחור איזי ויזה

שירות יוצא דופן

ליווי צמוד של נציגנו לאורך כל הדרך

ותק והצלחות

אלפי לקוחות מרוצים כבר סיימו את התהליך

הימנעות מביורוקרטיה

המומחים שלנו יתעסקו בטפסים במקומכם

מחיר תחרותי

חברתנו מתגאה במחירים תחרותיים ביותר

מהירות ויעילות

אנו שואפים לתהליך הקצר ביותר שניתן להגיע אליו

עדכונים שוטפים

לאורך כל הדרך עדכונים במייל ובSMS

חידוש דרכון, הוצאת אזרחות אמריקאית, והוצאת מספר SSN, הם עוד יום במשרד עבורנו. אנחנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך במיומנות ובמקצועיות ונגיש עבורכם את כל הבקשות הרלוונטיות

הזכויות והחובות של אזרח אמריקאי

מלבד שורה של זכויות אזרחיות וכלכליות הקשורות ברווחה, ביטחון, חופש דתי ותעסוקה, לאזרחים אמריקאים יש חובות שבעיקר קשורות לדיווח ותשלום מס. אזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לארה"ב חייבים בדיווח מס הכנסה שנתי על הוצאותיהם ללא קשר במקום מגוריהם, בכל העולם, כולל דיווח על החשבונות הזרים אותם הם מחזיקים ולעיתים גם בתשלום מיסים על אותן הכנסות. ייתכן גם שתחול ע חובת תשלום ביטוח לאומי וחובת תשלום ביטוח רפואי. גברים עד גיל 26 מחויבים להעביר את פרטיהם האישיים לרשויות הביטחון ועשויים להיקרא לשמש כמושבעים מן המניין בבתי המשפט, ידוע גם כ-Jury duty.

חשוב מאוד לקחת בחשבון את החובות הללו ולמלא אותן על פי חוק.

צעירים ישראלים רבים מתחת לגיל 18 יכולים לקבל אזרחות אמריקאית הודות ל"חוק הסב", שהוא תיקון לחוק אזרחות הילד משנת 2000. 

קבלת אזרחות על בסיס חוק הסב אפשרית ללא קשר למגורי ההורים אם הסבא או הסבתא הינם אזרחי ארה"ב, ושהו בה לפחות 5 שנים (כשלפחות שנתיים מתוכן כשהיה מעל לגיל 14). במקרה זה ניתן להעניק אזרחות לילד עד היותו בן 18. קבלת האזרחות מתבצעת לאחר ראיון במשרדי ההגירה בארצות הברית. 

הוכחת השהות הנ"ל הינה דרך תעודות סיום ביה"ס, תיכון, או לימודים אקדמיים, מסמכים רלוונטיים ממקום העבודה, אישור על שירות בצבא ארה"ב, אישור מה- Social Security האמריקאי על עבודה בארה"ב, אישורים רפואיים וכיו"ב. בנוסף תתבקשו לספק תעודות לידה, תעודות נישואין, דרכון אמריקאי.

שלבי קבלת האזרחות:

  • איסוף מסמכים המעידים על כך שהסבים (או אחד מהם) אכן שהו בארה"ב במשך 5 שנים לפחות ובמהלך תקופה זו הם החזיקו באזרחות אמריקאית – מסמכים אלו יכולים לכלול בין היתר: מספר ביטוח לאומי אמריקאי, תעודות לידה/נישואין/גירושין וכדומה. אם המסמכים קיימים בשפה העברית תדרשו לבצע תרגום נוטריוני למסמכים.
  • מילוי טפסים לקבלת אזרחות אמריקאית לילדים – טופס N600K וטופס 1145.
  • תשלום אגרה על סך 1,170$.
  • שליחת כל המסמכים הרלוונטיים בצירוף תמונות בגודל 5*5 ס"מ של מגיש הבקשה. עם הגעת המסמכים לגורמים הרלוונטיים בארצות הברית תקבלו אישור וקבלה בעבור תשלום האגרה הנדרש. לאחר פרק זמן של מספר חודשים תגיע הזמנה לראיון המתקיים בארצות הברית.
  • קיומו של ראיון אישי – מגיש הבקשה (הנכד) נדרש להגיע לראיון אישי בליווי אחד מהוריו המחזיקים באזרחות אמריקאית. לאחר הראיון ובהתאם להחלטת הרשויות בארה"ב, תוענק לכם אזרחות אמריקאית.  אבל במקרה זה להורה אין אזרחות.

מהו מספר ביטוח לאומי אמריקאי? 

בעקבות חקיקת חוקי ה- The Foreign Account Tax Compliance Act הידועים גם כ-FATCA והידוק הפיקוח של רשות המיסים האמריקאית על חשבונות הבנק ברחבי העולם, נדרשים אזרחי ארצות הברית להמציא לבנקים או למגישי דוחות המס האמריקאים את מספר הביטוח הלאומי האמריקאי שלהם.

מספר הביטוח הלאומי האמריקאי הינו מספר אישי קבוע לכל החיים, שזכאי לקבל כל אזרח אמריקאי ומהווה מעין מקבילה למספר תעודת זהות בישראל. 

הנפקת מספר SSN

מספר הביטוח הלאומי האמריקאי לא ניתן באופן אוטומטי ויש לגשת למשרד של הביטוח לאומי ולהנפיקו באופן עצמאי, גם עבור תינוק שזה עתה נולד. אזרחי ארה"ב מעל גיל 12 שאינם מתגוררים במדינה, מנפיקים את המספר בקונסוליה של ארצות הברית בירושלים

אנחנו באיזי ויזה נלווה אתכם בהגשת הבקשה לילד למספר הביטוח לאומי האמריקאי כולל קביעת התור לשגרירות האמריקאית ותידרוך בכל מה שאתם צריכים להביא איתכם.

https://www.americandocs.co.il/whats-social-security-number/

פטור מתשלומי אגרות לרשויות האמריקאיות ניתן לשייכים לאחת משלוש קבוצות:

1. קבלת הטבה ממשלתית כמו תלושי מזון והכנסה משלימה, בשל הכנסה נמוכה.
2. הכנסה שאינה עולה על 150% מקריטריון העוני שקבעה ממשלת ארה"ב.
3. התמודדות עם מצב חירום רפואי אבטלה שמשפיע לרעה על ההכנסה.
קריטריון העוני הפדרלי מתבסס על גודל משק הבית, בני המשפחה התלויים באותה הכנסה ובסכום ההוצאות הקבועות. התייעצו איתנו כדי להגיש את הבקשה בצורה הנכונה!

אלפי לקוחות מרוצים

חידוש דרכון, הוצאת אזרחות אמריקאית, והוצאת מספר SSN, הם עוד יום במשרד עבורנו. אנחנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך במיומנות ובמקצועיות ונגיש עבורכם את כל הבקשות הרלוונטיות

דילוג לתוכן