מי שמתכנן נסיעה לארצות הברית חייב לדאוג לקראת הנסיעה שיהיה לו יותר מאשר דרכון בתוקף וכמובן כרטיסי טיסה. בנוסף לכל זאת יש צורך בויזה תקינה ותקפה. ויזה, שהיא למעשה אשרת כניסה לארצות הברית צריך להנפיק באמצעות תהליך מסודר שצריך בין היתר מילוי טפסים וריאיון בשגרירות של ארה"ב בישראל. רוצים לדעת איך מוציאים ויזה לארה"ב? להלן 5 שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שמתחילים את התהליך.

1. מהי מטרת הנסיעה

מחפשים ויזה לארהב טיפים שימושיים? ראשית לכל שאלו את עצמכם מהי מטרת הנסיעה הצפויה. האם אתם נוסעים לבקר קרובים או לטיול תענוגות? האם אתם נוסעים למטרה עסקית כלשהי או לביצוע השקעות באמריקה? האם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן ואולי אתם מתכננים ללמוד בארצות הברית? השאלות הללו חשובות מאוד שכן יש ויזות שונות, למטרות שונות. זאת ועוד, לא מספיק לענות על השאלה הזאת רק בפגישה שבשגרירות. במילוי הטפסים ובתשלום האגרה להוצאת ויזה צריך לציין איזה סוג של ויזה תשמש אתכם. מי שינפיק ויזת תיירים (הנפוצה ביותר) לא יוכל לעבוד או ללמוד. לעומת זאת, מי שינפיק ויזה לסטודנטים יוכל במקרים מסוימים גם לעבוד (בהגבלות מסוימות).

2. איפה משיגים את הטפסים

עניתם כבר על השאלה מהי מטרת הנסיעה ואיזה סוג של ויזה תצטרכו? כעת עוברים לשאלה הבאה תחת הכותרת – איך מוציאים ויזה לארה"ב. שאלה זו היא היכן ניתן להשיג את טפסי הבקשה. בעבר, טפסים כאלה לא היו מקוונים. כיום, לא רק שאת הטפסים הללו מוצאים באינטרנט אלא שגם המילוי וגם ההחזרה שלהם נעשים אונליין. השגרירות האמריקאית העלתה את הטפסים לרשת והיא גם זאת שתקבל אותם לאחר שתסיימו למלא ותלחצו על "שלח". יש לציין שבסוף התהליך מתבצעת מעין חתימה אלקטרונית, כך שכל הפרטים שאתם ממלאים מחייבים אתכם ואסור לענות תשובות שקריות. אגב, בנוסף למילוי הטפסים יש צורך לשלם את האגרה הנחוצה וגם זאת ניתן לעשות אונליין.

3. מה עושים אם מתקשים באנגלית

תהליך בקשת ויזה לארה"ב, כפי שניתן לראות, מתבצע בשפה האנגלית כבר בשלב מילוי הטפסים. כאן עולה מאליה השאלה – מה עושים אם מתקשים באנגלית? האם יש דרך לקבל טפסים בעברית? באופן רשמי, לא קיימים טפסי בקשה לויזה בעברית אולם חברות המסייעות בקבלת ויזה מצאו לכך פתרון. כחלק מהשירות הן מספקות טפסים מתורגמים והן גם יכולות לסייע במילוי הפרטים לאחר מכן, באתר ובאנגלית.

4. מה צריך להכין

לא רק טפסי בקשה לויזה צריך למלא ולא רק תשלום אגרה צריך לבצע. אז מה עוד צריך להכין לקראת הגשת הבקשה לויזה? הדבר תלוי כמובן במטרת הנסיעה, אך יש כמה מסמכים שכדאי שיהיו ברשותכם. למשל, אם אתם רוצים ללמוד בארצות הברית ויש לכם אישור קבלה ללימודים ממוסד אמריקאי – הכינו בהישג יד את האישור הזה. אם אתם רוצים אישור עבודה (ויזת עבודה או גרין קארד) ויש לכם היכרות עם מעסיק פוטנציאלי בקשו שיכין לכם אישור לשגרירות. גם תעודות מקצועיות הן דבר חשוב. עבור תיירים מן השורה, חשוב להכין מסמכים כמו תלושי משכורת, אישור על בעלות דירה מהטבו, אישור מצב חשבון בנק. כל אלה יוכיחו שאינכם מתכוונים להשתקע או לעבוד בארצות הברית.

5. איך מוציאים ויזה לארה"ב בצורה דחופה

זקוקים לויזה בדחיפות? ויזה דחופה לארה"ב ניתן להשיג כאשר יש לכם אפשרות להוכיח מדוע הנסיעה דחופה ומיידית. למשל, קבלה ללימודים שמתחילים בתאריך נתון. קרוב משפחה שמאושפז בבית חולים אמריקאי וכדומה.

[thrive_leads id='3443']