ויזה לארצות הברית היא אשרת הגעה המונפקת על ידי שגרירות ארצות הברית או הקונסוליה שלה ומעניקה לנושא הוויזה את הזכות להגיע לתחומי ארצות הברית ולהגיש בקשת כניסה. קבלת הוויזה אינה מקנה כניסה אוטומטית לארצות הברית. 

בנקודת ההגעה (נמל תעופה, נמל ימי, או מעבר גבול יבשתי) קובע מפקח מטעם מחלקת ההגירה אם נושא הוויזה רשאי להיכנס לתחומי ארצות הברית. החלטה זו היא על פי שיקול דעתו בלבד והיא אינה ניתנת לערעור.

הוצאת ויזה לארצות הברית היא תהליך מרתק וחשוב שדורש תשומת לב ותיאום. כאשר מתחילים את התהליך, חשוב להבין את סוגי הויזות השונים ולבחור את המתאים ביותר לצרכים המיוחדים שלך.

השלב הראשון בתהליך הוא למלא את הטופסים הדרושים ולספק את כל המסמכים הנדרשים על מנת להגיש את הבקשה. חשוב לוודא שכל המידע נכון ומעודכן על מנת למנוע עיכובים בתהליך.

ויזה לארצות הברית, איזי ויזה, ויזה

לאחר שהבקשה נשלחה, עשוי להיות נדרש לעבור ראיון בשגרירות אמריקאית. במהלך הראיון, עליך להיות מוכן לענות על שאלות בנושאים שונים ולהוכיח את תכונותיך ומטרותיך לביקור בארצות הברית.

לאחר אישור הויזה, עליך להיכנס למערכת ההזמנות המקוונת של השגרירות ולתיאם את תאריכי הנסיעה והשהייה בארה"ב. חשוב לוודא שיש לך כל המסמכים הנדרשים ולהכין את עצמך לחוויה חדשה ומרתקת בארץ המדהימה הזו.

בסיום התהליך, זכית להוצאת ויזה לארצות הברית ואתה מוכן להתחיל את ההרפתקה שלך במדינה המרתקת הזו. זכור, תהליך זה דורש סבלנות והתמדה, אך התוצאה הסופית שווה את כל המאמצים.

עשרות מיליוני תיירים בעלי אזרחות זרה מבקרים בארצות הברית מדי שנה ורבים אף מהגרים אליה לצמיתות. המבקשים ויזת אורח חייבים להוכיח כי הם עומדים בתנאים שהוגדרו על ידי מחלקת ההגירה (Immigration and Nationality Act). 

הסברה, על פי החוק האמריקאי, היא שכל מי שמבקש ויזת אורח הוא מהגר פוטנציאלי. מסיבה זו חלה על הפונים לקבלת ויזה חובת ההוכחה כי הם אינם מתכוונים להגר לארצות הברית. על המבקשים:

להצהיר על מטרת ביקורם בארצות הברית (תיירות, עסקים, טיפול רפואי וכדומה).

להצהיר על כוונתם להישאר לתקופה מוגבלת בלבד.

להעיד על מגוריהם מחוץ לארצות הברית, לצד הצגת התחייבויות קודמות המעידות על חזרתם הצפויה לארצם בתום הביקור.

על-פי רוב מפעילה השגרירות האמריקאית בישראל שיקול דעת מוגבר כלפי:

חיילים משוחררים שרוצים לטייל בארצות הברית, וזאת משום שטרם הספיקו להתבסס. במיוחד נכון הדבר כלפי אלו שלא עבר זמן רב יחסית מאז השחרור ושלא הספיקו לעבוד או ללמוד תקופה ארוכה אחרי הצבא.