אשרת כניסה לארצות הברית, או בשם המקובל יותר: ויזה לארה"ב, היא חובה לכל מי שרוצה להיכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מכל סיבה שהיא. בין אם אתם רוצים לטייל בניו יורק או מחוף אל חוף, בין אם החלטתם לנסות את מזלכם בהוליווד או במכירה בעגלות בפיניקס, בין אם אתם מתעתדים ללמוד בברקלי או באוניברסיטה אחרת ובין אם אתם מבקרים קרובי משפחה, בכל מקרה עליכם להצטייד בויזה.

בנוסף, חשוב מאוד שהוויזה שאתם מבקשים תהיה זו המתאימה למטרת הביקור: רשויות ההגירה של ארה"ב מנפיקות סוגים רבים של ויזות, שלכל אחת מהן סימול משלה. הפופולאריות ביותר הן ויזת B1/B2 המיועדת לתיירים (אם כי גם ויזת עסקים שבה צריכים להצטייד מי שרוצים להגיע למעצמה מספר אחת בעולם למטרה עסקית קצרת טווח, היא ויזת B1/B2), ויזות מסוג F ו- M המיועדות למי שמטרת ביקורו בארה"ב היא לימודים (אקדמיים או לא אקדמיים), H1b שמאפשרת כניסה לעובדים בלתי מיומנים שמצאו עבודה זמנית בארה"ב, ו- L שנועדה לעובדים מקצועיים המבצעים רילוקיישן.

השלב הראשון – טופס DS160

השלב הראשון בדרך לאשרת כניסה לארצות הברית ולשהות חוקית בארצות הברית הוא מילוי טופס ששמו S160D. טופס זה, אותו ממלאים באינטרנט, מכיל שאלות רבות שחובה לענות על כולן, בפירוט מרבי, ובנוסף יש למלא את כל הפרטים המופיעים בו.

שימו לב – תשובות שגויות/לא מלאות או סעיפים חסרים עלולים לגרום לעיכוב של ממש ובמקרים מסוימים אף לסירוב. מלאו את הטופס בסבלנות ותוך תשומת לב מלאה לכל שאלה ושאלה.

השלב השני – תשלום האגרה וקביעת תור

לאחר מילוי הטופס הנ"ל יש לשלם אגרה. חשוב להדגיש: האגרה היא על עצם הגשת הבקשה, וגם אם לא תקבלו בסופו של דבר אשרת כניסה לארצות הברית, הכסף לא יוחזר. התשלום הוא בסניף דואר או בכרטיס אשראי בטלפון.

לאחר תשלום האגרה ניתן לקבוע תור לראיון אישי שהוא השלב האחרון בדרך לוויזה. פטורים מראיון בני 80 ומעלה או ילדים בני פחות מ- 14.

הראיון האישי

הראיון מתבצע במשרדי הקונסוליה האמריקאית, שנמצאת ברחוב הירקון בת"א. כדאי לקחת בחשבון שבתקופות עמוסות ההמתנה בתור בקונסוליה עלולה להתמשך, כך שיש להיערך בהתאם.

בנוסף יש לציית לכל ההנחיות של הצוות במקום (למשל, אסורה הכניסה עם טלפונים סלולריים).

במהלך הראיון יעבור איש הקונסוליה על הטופס שמילאתם ויוודא איתכם את מטרת הגעתכם לארה"ב ובעיקר יבדוק בשבע עיניים שאינכם מנסים להשתקע במדינה.

בתום הראיון תקבלו תשובה, חיובית או שלילית. אם התשובה חיובית תתבקשו להשאיר את הדרכון בקונסוליה וכעבור מספר ימים תקבלו אותו דרך הדואר, כשהוא חתום בוויזה המיוחלת.

אשרת כניסה לארצות הברית – דגשים חשובים

[thrive_leads id='3443']