סוגי הויזות לארצות הברית

סוגי ויזה לארה"ב מתחלקים להרבה מאוד קטגוריות. ישנם מעל עשרים סוגי ויזות לארה"ב, ואחת לכמה זמן נוספים סוגים חדשים ומשתנים השמות של הסוגים הקיימים. זו אחת הסיבות לכך שבתחילתו של תהליך הוצאת ויזה לארה"ב רוב האנשים הולכים לאיבוד: קשה לדעת איזה סוג ויזה לארצות הברית לבקש. האם יש דרך להתאים את סוג הויזה לצורך הביקור ולהעלות את הסיכוי לקבל אותה? הכתבה הבאה מפרטת על סוגי ויזות לארה"ב, אשר רלוונטיות אלינו הישראלים.

סוגי ויזות מבקרים

ויזת מבקר היא אשרת כניסה מיוחדת הניתנת לכל מי שמבקר בארה"ב לתקופה מוגבלת. כלומר, שלא לצורך הגירה ומעבר תמידי לארצות הברית. ויזות מבקרים ניתנות על ידי שלטונות ההגירה של ארה"ב ובאופן ספציפי מוענקות בישראל על ידי שגרירות ארה"ב.

ויזת תייר / עסקים

ויזה הנקראת גם בשמה הרשמי ויזה מסוג B1 או ויזה מסוג B2. ויזה זו היא למעשה הויזה השימושית והנפוצה ביותר מכיוון והיא מיועדת לכל מי שמעוניין לבקר בארה"ב בסיבות תיירותיות ועסקיות. כמובן שויזה זו אינה ניתנת בחופשיות וללא הכרה אלא על פי קריטריונים ברורים מאוד – כל מי שמעוניין בויזת תייר/עסקים צריך להוכיח לשלטונות ההגירה האמריקאים כי הוא אינו מתכוון להישאר באופן לא חוקי בארה"ב וכי יש לו סיבה טובה לחזור לארץ בסופה של תקופת הנסיעה המיועדת. להוצאת ויזת תייר יסייעו כל המסמכים הרלוונטיים הקושרים אתכם לארץ.

חשוב לציין את המובן מאליו – ויזת תייר/עסקים אינה מהווה אישור עבודה מכל סוג שהוא! כמו כן, תהליך הוצאת ויזה מסוג זה עלול להימשך זמן מה – לעיתים גם חודשיים עד לקבלת ראיון בשגרירות. לכן, מומלץ להתחיל את התהליך כמה שיותר מוקדם ולהתכונן אליו היטב על מנת להבטיח קבלת ויזה לארה"ב.

ויזת סטודנט / חילופי מבקרים

ויזת סטודנט מתחלקת לכמה סוגים שונים:

  1. ויזה מסוג F – ויזה לסטודנטים עבור לימודים אקדמיים: במידה ואתם מעוניינים ללמוד בארצות הברית לימודים לתואר אקדמי ראשון או תארים מתקדמים, תידרשו להוציא ויזת סטודנט מסוג זה. הויזה ניתנת לרוב למשך תקופת הלימודים ובסיום הלימודים, פג תוקפה של הויזה.
  2. ויזה מסוג M – ויזה לסטודנטים עבור לימודים שאינם אקדמיים: אם בכוונתכם ללמוד הכשרה מקצועית כלשהי או ללמוד לימודי עסקים, שאינם מוגדרים כאקדמיים תזדקקו להוציא ויזת סטודנט מסוג זה. הויזה תקפה למשך תקופת הלימודים המשוערת בלבד.
  3. ויזה לסטודנטים צעירים: ויזה המיועדת לילדי גן ועד תיכון. הויזה מיועדת לילדים שאינם תושבי ארה"ב ומעוניינים ללמוד בבתי ספר פרטיים או גנים פרטיים במדינה. הויזה אינה תקפה ללימודים בבתי ספר ציבוריים ולכך נדרשת ויזה אחרת של הגירה. עם זאת, השגרירות מאפשרת בשנים האחרונות חריגה אחת והיא ללימודים תיכוניים בבית ספר ציבורי אך הויזה תקפה לשנה אחת בלבד.
  4. ויזה מסוג J – ויזת חילופי סטודנטים: המיועדת עבור סטודנטים שנשלחים באופן רשמי מטעם המוסד הלימודי אליו הם משתייכים, לעבודה, מחקר או כל סוג הכשרה שהוא שעשוי להיות רלוונטי ללימודיהם. במסגרת ויזה זו נכללים כל חילופי הסטודנטים בין אוניברסיטאות בעולם, מחקרים משותפים למיניהם בין קולגות וסטודנטים לתארים מתקדמים, או אפילו ויזות עבור התמחות של סטודנטים לרפואה, משפטים, אחיות ועוד. הויזה תקפה לכל תקופת השהות במסגרת התכנית, ועד 30 יום לאחר תם התכנית. לאחר מכן כל שהות ללא ויזה מתאימה אחרת, תיחשב כשהות בלתי חוקית.

בכל סוגי ויזות לארה"ב הנ"ל, נדרשת ההוכחה כי אין בכוונתכם להגר למדינה. כמובן שכל אחת מויזות הלימודים אינה מהווה בשום אופן אישור חוקי לעבודה בארה"ב. תהליך הוצאת הויזה כרוך בהצגת מסמכים המעידים על המוסד הלימודי בו תלמדו, על התכנית הלימודית אליה אתם משתייכים, על גילכם, תלושי שכר שלכם או של הוריכם המעידים כי תוכלו לעמוד בתשלומי המחייה והלימודים וכמובן כל מסמך הקושר אתכם לארץ ומעיד כי אין בכוונתכם להגר לארה"ב. גם כאן, בדיוק כמו בויזת תייר, תידרשו להגיע לראיון בשגרירות, אשר במעמדו תיקבע זכאותכם לויזה.

ויזת עבודה

ויזת עבודה בארה"ב, נחלקת גם היא לכמה סוגים שונים בהתאם לתפקיד, ההכשרה ועוד. לפניכם פירוט קצר על סוגי ויזות לארה"ב לצרכי עבודה.

  • ויזה עבור דיפלומט או עובד רשמי – ויזה המיועדת עבור כל עובדי ממשלת ישראל ומשרדיה הציבוריים, עובדי נציגויות ושגרירויות של ישראל בארה"ב וכן עובדים של ארגונים בינלאומיים כדוגמת הצלב האדום, האו"ם ועוד
  • ויזה על בסיס אישור עבודה – ויזה עבור עובדים מיומנים המגיעים לעבודה זמנית ספציפית בארה"ב, עובדים במסגרת שינויי מקום העבודה של החברה, בעלי כישורים מיוחדים וכן גם ספורטאים, אמנים ובדרנים מקצועיים
  • ויזה עבור נותני שירותי דת – ויזה עבור חברי קהילות דתיות כגון חב"ד, רבנים ושליחים של דת
  • ויזה עבור סוחרים או משקיעים – הויזה החדשה ביותר שמונפקת ואושרה בקדנציה של אובמה – ויזה עבור משקיעים ובעלי עסקים בארה"ב שמעוניינים לגור ולעבוד קרוב להשקעותיהם
  • ויזה עבור אנשי צוות – מדובר בויזה עבור עובדי צוות של חברות תעופה, שיט וכו' כגון דיילים, טייסים, אנשי סיפון ועוד

חשוב לציין כי מלבד אלו לא קיימת ויזת עבודה מיוחדת לעבודה בארצות הברית. במידה ואתם מעוניינים לעבוד בכל עבודה שאינה מוגדרת תחת הרשימה הנ"ל, תאלצו להוציא ויזת הגירה או גרין קארד המאפשרים לגור, ללמוד ולעבוד בארה"ב באופן חופשי. מעבר לכך אם ברצונכם לקבל ויזה לכל סוג עבודה אחר, מומלץ לפנות למעסיק ספציפי שיהיה מוכן להעסיק אתכם ולהשתמש בכישורים ובהכשרה שלכם לשירותו. הוא יצטרך להצהיר על כך בכתב.

ויזות הגירה

ויזות ההגירה או בשמם האמריקאי – "הגרין קארד" ניתנות אך ורק דרך הקונסוליה האמריקאית בארצות הברית. השגרירות בתל אביב אינה מתעסקת כלל עם ויזות הגירה.

ויזת ההגירה היא למעשה אשרה שתאפשר לכם להגר אל ארה"ב ולחיות בה, לעבוד באופן חוקי בכל עבודה שתחפצו, ללמוד בכל מוסד אקדמי שתרצו ולגור בחופשיות בכל רחבי המדינה. גרין קארד לרוב ניתן לכל החיים.

ויזת הגירה ניתנת בארבעה תנאים בלבד:

  1. אם יש לכם קרוב משפחה בארה"ב.
  2. אם התארסתם או נישאתם לאזרח אמריקאי.
  3. אם מטעם עבודתכם אתם נדרשים לרילוקיישן ומעבר תמידי לארה"ב.
  4. בהגרלה שנתית של גרין קארד הניתן מטעם שלטונות ההגירה של ארה"ב.
רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ויזה לארה”ב
בשלושה צעדים.

מילוי טפסים

משאירים פרטים באתר האינטרנט שלנו

ראיון בשגרירות ארצות הברית

נציגנו יבדקו את זכאותכם ויטפלו בבקשה

קבלת הויזה

מקבלים את הפטור ויכולים לצאת לדרך

רוצים לקבל ויזה לארצות הברית?

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן