ארצות הברית היא פדרציה המורכבת מ-50 מדינות, הן המדינות המאוחדות של אמריקה. 48 מהן שוכנות במרכזה של יבשת אמריקה הצפונית, מדינת אלסקה נמצאת בצפון מערב היבשת ומדינת הוואי שוכנת באוקיינוס השקט. ארה"ב היא מעצמת על, היא המעצמה העשירה והחזקה בעולם ויש לה חשיבות מכרעת בתחומים רבים, בכלכלה העולמית, בבטחון וביחסי החוץ הבינלאומיים. הגישה הליברלית בה נוקט הממשל, חופש הביטוי וחירות הפרט, כל אלה ועוד, מאפשרים לכלכלה להתפתח.

 

 

וושינגטון D.C

עיר הבירה של ארצות הבירה היא וושינגטון, היא נוסדה בשנת 1790 וקרויה על שמו של ג'ורג' וושינגטון, הנשיא הראשון. הבית הלבן, בניין הקפיטול ורוב המשרדים הממשלתיים ממוקמים בוושינגטון וקיימים בה מגוון מוזיאונים, אנדרטאות מפואורות והיסטוריות ומצבות של מנהיגי האומה.

תרבות ארה"ב

אוכלוסיית ארה"ב כוללת מהגרים אשר הגיעו מכל רחבי העולם ולכן מגוון התרבויות בארה"ב הוא רחב. התרבות ברובה היא תרבות מערבית שהביאו המהגרים האירופאים, דוגמאת המתיישבים הבריטים. כמו כן, מסורות ותרבויות של ילידים אינדיאניים וצאצאי עבדים מאפריקה, אשר הובאו לאמריקה בניגוד לרצונם, גם נספגו והפכו לחלק מהתרבות האמריקאית. מהגרים מדרום ומזרח אירופה, מהגרים היספניים והתרחבות ארה"ב דרומה הביאו אלמנטים תרבותיים חדשים. כיום, התערו בני הארצות השונות אלה באלה ורבים מבני הדור הנוכחי משלבים תרבויות ואמונות זו בזו.

דת

הדת השלטת היא הנצרות הפרוטסטנטית, ככלל 54% מסך האוכלוסייה היא פרוטסטנטית, 26% הינם נוצרים קתולים, 2% יהודים, 1% מוסלמים , מיעוט זניח של אחרים והשאר אתאיסטים או חסרי דת.

ויזה לארצות הברית

בעלי דרכון ישראלי נדרשים להנפיק אשרת כניסה לארצות הברית על מנת לשהות במדינה. ללא ויזה לארצות הברית, או אשרה ספציפית אחרת, לא ניתן להכנס לתחומי ארה"ב, גם אם מדובר בטיול או ביקור קצר. ישנם סוגים שונים של ויזות ואשרות לארה"ב, כל ויזה מקנה זמן שהייה אחר ואת הזכות לעבוד, ללמוד או לטייל בארה"ב. ויזת תייר לארה"ב מעניקה אפשרות של טיול וביקור לתקופה מוגבלת במדינה, את פרק הזמן המדוייק יציין בפניכם פקיד ההגירה בכניסה למדינה ובמידה ודרוש פרק זמן ארוך יותר ניתן לבקש הארכה במהלך שהותכם בארה"ב. בעלי גרין קארד זכאים לזכויות של תושב קבע והם רשאים להתגורר ולעבוד במדינה.

פטור מויזה לארה"ב

ישנם דרכונים של מדינות שונות שאיתם ניתן להכנס לארצות הברית למטרת טיול או עסקים בלבד ללא צורך בויזה. חשוב לציין, שלא ניתן להבטיח שכל מי שמחזיק באחד מהדרכונים המשתתפים בתוכנית זכאי להכנס לארה"ב, לרשויות ארה"ב יש את הסמכות לשלול את הכניסה של כל אדם הנראה להם חשוד.

רשימת המדינות המשתתפות בתוכנית:

אוסטרליה בלגיה יפן נורבגיה פורטוגל
אוסטריה ברוניי לטביה ניו זילנד פינלנד
איטליה בריטניה ליטא סינגפור צ'כיה
איסלנד גרמניה ליכטנשטיין סלובניה צרפת
אירלנד דנמרק לקסמבורג סלובקיה קוריאה הדרומית
אנדורה הולנד מונקו סן מרינו שוודיה
אסטוניה הונגריה מלטה ספרד שוויץ

 

למרות שבעלי דרכונים המשתתפים בתוכנית זו אינם נדרשים להוציא ויזה, מציבה השגרירות תנאים שונים ויש למלא טפסי בקשת כניסה לארה"ב. לכן, רצוי לברר אם אתם זכאים לקבלת פטור מויזה לארה"ב דרך אתר שגרירות ארצות הברית.

מידע שימושי