בעבר פרופיל 21 – כלומר הפרופיל שבעליו פטור משירות צבאי – נשא עימו סטיגמה לא נעימה, וגורמים שונים במדינה ניסו להטיל מורא על צעירים שהמסגרת הצבאית לא התאימה להם מבחינה זו או אחרת עם משפטים נוסח "עם פרופיל 21 קשה להסתדר בחיים". אולם המציאות השתנתה וכיום מדובר בפרופיל נפוץ יותר, ההבנה כלפי צעירים שלא מצליחים להשתלב בצה"ל עקב המסגרת הנוקשה מטבעה גבוהה יותר, גם אם עדיין ישנה ביקורת כלפיהם ובנוסף טענה כי במקרים רבים מדובר פשוט בשיקולי נוחות וחוסר רצון לתרום לחברה.

כך או כך, רשויות ההגירה של ארה"ב אינן מייחסות חשיבות גבוהה מאוד לשירות הצבאי, או להיעדרו, כך שלשאלה אם קשה יותר לקבל ויזה לארה"ב לבעלי פרופיל 21 ישנה תשובה פשוטה: "ברוב רובם של המקרים, אין לפרופיל כל השפעה".

למרות זאת חשוב לציין כי כמעט בכל דף שאלות ותשובות ברשת העוסק בוויזות לארצות הברית תופיע שאלה לגבי ויזה לארה"ב לבעלי פרופיל 21, שכן בלא מעט מקרים מי שמוצא עצמו פטור משירות צבאי (בין אם כלל לא התחיל כזה ובין אם הפרופיל ירד ל- 21 במהלך השירות) מבקש להגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מסיבה כזו או אחרת.

ויזה לארה"ב לבעלי פרופיל 21 – האם ישנה חשיבות לסיבת השחרור?

כל מי שמבקש ויזה לארצות הברית צריך למלא טופס מקוון מפורט בשם DS-160, ובו שאלות רבות ובין השאר לגבי השירות הצבאי. שלב הכרחי אחר בדרך לוויזה לארה"ב הוא הראיון בקונסוליה האמריקאית שברח' הירקון בתל אביב, ואליו יש להגיע מצוידים במסמכים שונים ובהחלט ייתכן כי במהלכו יישאל מבקש הוויזה לגבי נסיבות הפטור משירות צבאי – ובסופו של דבר למחלקה הקונסולרית שיקולים משלה שלא תמיד ידועים וברורים.

יחד עם זאת מומלץ לא להסתיר מהמחלקה הקונסולרית של שגרירות ארה"ב בישראל את הפרופיל ואת סיבת השחרור, ולמעשה גם לא מומלץ לעשות כך, שכן בסופו של דבר רשויות ההגירה האמריקאיות מתייחסות בחומרה רבה יותר לנסיונות מרמה או למילוי לקוי של טופס הבקשה לוויזה מאשר לשחרור מוקדם מהצבא (או אי שירות צבאי בכלל) – כך שגם אם אין נתונים מדויקים לגבי אחוזי ההיענות לבקשה להוצאת ויזה לארה"ב לבעלי פרופיל 21, הרי שסביר להניח כי בעלי פרופיל זה לא זוכים ליותר סירובים מהאוכלוסיה הכללית.

לימודים בארה"ב לבעלי פרופיל 21

בחלק מהמקרים הנ"ל מבקשים בעלי פרופיל 21, בין אם בשל לקות פיזית ובין אם בשל קושי נפשי, ללמוד בארה"ב. במקרים אלה יש לבקש ויזת סטודנט, כשישנם מספר סוגי ויזות שכאלה, בהתאם לאופי הלימודים הספציפיים.

עוד כדאי לדעת כי ויזות אלה מאפשרות גם עבודה בארה"ב, בהיקף מוגבל, וכי ברוב המקרים נדרשים הסטודנטים לעתיד להוכיח כי יש באמתחתם מספיק אמצעים פיננסיים כדי לממן את הלימודים והשהות בארה"ב גם אם יעבדו בהיקף מוגבל זה ופרמטר זה משמעותי הרבה יותר מבחינת סיכויי קבלת הוויזה מאשר הפרופיל הצבאי.

עבודה בארה"ב לבעלי פרופיל 21

גם אם באופן כללי סיכויי קבלתה של ויזה לארה"ב לבעלי פרופיל 21 אינם שונים מסיכויי קבלת ההיתר לכלל האוכלוסייה, הרי שכשמדובר בבקשה לוויזת עבודה, עולה הסיכוי להיתקל בתשובה שלילית.

הסיבה לכך היא שרשויות ההגירה האמריקאיות מייחסות חשיבות רבה לזיקה לארץ, וזאת על מנת לפוגג את החשש שמא מבקש הוויזה לא יסתפק בביקור מוגבל בהיקפו בארה"ב אלא ינסה להשתקע בה באופן בלתי חוקי, ומי שהשתחרר מהצבא בטרם עת עלול להתקשות לשכנע את הקונסול כי זו אינה כוונתו.

[thrive_leads id='3443']