ישנן מדינות שאליהן ניתן להגיע ללא צורך באשרת כניסה (ויזה). כאשר מעוניינים לבקר בארצות הברית או להגיע אליה מכל סיבה שהיא הוצאת ויזה לארצות הברית היא שלב חיוני. מבוגרים שהם הורים לתינוק אחד או יותר ומעוניינים לצאת ביחד לארצות הברית שואלים את עצמם מהו בדיוק התהליך. חשוב לדעת שלא ניתן לוותר על הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק, אולם גם אין צורך לבצע בדיוק את אותן הפעולות הנדרשות עבור מבוגרים.

הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק – טפסים

כל מי שמבקש להיכנס לארצות הברית חייב למלא טפסים לויזה לארה"ב. את הטפסים ניתן למצוא באתר אינטרנט ייעודי המקושר לשגירות ארצות הברית בישראל. גם תינוק, יש לדעת, איננו מקבל פטור ממילוי בקשה וטפסים. מובן שהתינוק זקוק כמובן לנציג שימלא עבורו את הטפסים ובדרך כלל יהיו אלה ההורים, אפוטרופוס טבעי, סב, סבתא, דודים.

נדגיש – הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק נעשית על טפסים נפרדים עבורו. לא ניתן להוסיף את פרטיו על גבי הטפסים של ההורים, למשל. יש לעבור את כל התהליך של הגשת בקשה באינטרנט, מילוי פרטים מדויקים ומלאים, הסבר על מטרת הנסיעה (של המבוגרים, כמובן). במידה ורוצים לצאת לארצות הברית עם יותר מתינוק אחד – יש צורך למלא בקשה נפרדת עבור כל אחד מהתינוקות או מהילדים.

אגרה – גם לתינוק

כל מבוגר שמבקש להוציא ויזה לארצות הברית חייב לא רק למלא את הטפסים הנדרשים אלא גם לשלם אגרה בהתאם לסוג הבקשה. יש אגרות שמיועדות לויזת סטודנט, יש אגרות לויזת תיירים ויש אגרות לכל סוג אחר של ויזה כגון ויזת עבודה וכן הלאה. בדיוק באותה המידה שבה יש למלא טפסים עבור התינוק, כך גם יש לשלם עבורו את האגרה התואמת את סוג הביקור. במידה ומדובר למשל בתינוק המתלווה להוריו שיוצאים ללמוד בארה"ב, מקובל להנפיק עבורו ויזת נלווה לסטודנט. תעריף לסוג זה של ויזה ישולם לפני שניתן להמשיך בתהליך קבלת הויזה. בהקשר זה, ננצל את ההזדמנות לענות בקצרה של שאלה חשובה נוספת – ויזה לארה"ב מחיר ההנפקה. בדרך כלל, הנפקת ויזה ליוצאים לנסיעה רגילה עולה 160 דולר. זהו המחיר המקובל גם כאשר מדובר בויזה לתינוק.

פטור מהגעה לשגרירות

בקונסוליה האמריקנית מדגישים שכל היוצא לארצות הברית וכל המעוניין בויזה חייב להגיע לשגרירות בכדי לעבור ריאיון אישי. מובן שתינוק לא נדרש לענות לשאלות בדומה לאדם מבוגר, אבל השאלה האם הוא אמור להגיע לשגרירות בהחלט במקום. לפי החלטת שלטונות ארצות הברית, נכון למועד כתיבת הדברים תינוקות ולמעשה כל מי שגילו מתחת ל-14 שנים איננו מחויב להגיע לצורך ריאיון או לאימות נתונים כלשהם. עם זאת, במקרים חריגים עשויים ההורים להתבקש להגיע עם תינוקם. לרוב, רק מבוגרים מגיעים לריאיון אישי וכאשר מדובר בילדים החייבים להגיע לריאיון, ניתן שיתנהל בליווי אדם מבוגר.

יש למי לפנות

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק עשוי לעבור בקלות רבה, אך בהחלט עשויות להתעורר בעיות. בעיות וקשיים עשויים לצוץ לאו דווקא בשל נסיעתו של התינוק אלא בשל קשיים טכניים או אי הבנות לגבי הטפסים השונים או לגבי הריאיון האישי. מכיוון שחשוב לדייק בפרטים וחשוב שהטפסים והריאיון יניחו את דעתו של נציג הקונסוליה, ניתן בהחלט לקבל סיוע בעניינים אלה. ישנן חברות המסייעות בהוצאת ויזה, הן למבוגרים, הן לילדים והן לתינוקות. ניתן לקבל מהן טפסים מתורגמים לעברית וכן ניתן להיעזר בייעוץ משפטי ואף בהכנה מקצועית לקראת הריאיון בשגרירות.

[thrive_leads id='3443']