ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. מהמגדלים של ניו יורק, החופים של מיאמי, הכוכבים של הוליווד, המופעים של לאס ווגאס והנופים המרהיבים. אין ספק שמדובר באחת מהמדינות הכי מרתקות ומסקרנות ברחבי העולם. לכן זה לא מפתיע שעשרות מיליוני תיירים נוהרים אליה מדי שנה בעזרת ויזה לארה"ב.

הישראלים נדרשים לעבור תהליך מקדים לפני שנוכל להגיע לארצות הברית – הגשת בקשה לקבלת הויזה. מדובר בתהליך ארוך ומסורבל, ששולח רבים לידיהן של חברות חיצוניות שאמנם מסייעות, אך בתמורה דורשות סכומים גבוהים. לכן, הכנו לכם את המדריך השלם והמפורט להגשת בקשה לויזה לארה"ב, מהפרטים שכדאי להכיר עוד לפני תחילת התהליך ועד לקבלת הוויזה בדואר. אז רוצו לבדוק אם הדרכון בתוקף, קראו את המדריך לעומקו, הכינו את המסמכים ועקבו אחר ההוראות צעד אחר צעד. 

ויזה לארה"ב,איזי ויזה לארה"ב, הוצאת ויזה

זה לא מאוד פשוט למצוא היום מועד לריאיון בשגרירות ארצות הברית בעקבות חוסר בכוח אדם בשגרירות ועודף בקשות מצד הישראלים, אך מומלץ להיכנס מדי פעם לאתר על מנת בדוק אם התפנה תור. לא מעט פעמים תורים מתבטלים (מסיבות שונות) ותוכלו למצוא אחד בתאריך קרוב.

דבר ראשון, לפני שמתחילים את תהליך הגשת הוויזה, כדאי לוודא שאתם אכן זכאים לה, כאשר יש לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים יכול הקונסול לסרב להעניק את מתן האשרה: בין היתר מטעמים ביטחוניים, עבירות שביצע המבקש ביניהן עבירות פליליות ומס, מצג שווא, תשובות לא סדירות בבקשה ועוד. הסיבה העיקרית לסירוב היא בדרך כלל החשד כי המבקש עלול לנסות ולהגר לארה"ב, וכנראה שתידרשו להוכיח כי אינכם מתכוונים להישאר שם לתקופה שעולה על שלושה חודשים ברצף. 

לכן, לפני הגשת הבקשה כדאי שתעשו בדיקה ותנסו לבדוק אם קיים מידע שיכול להוות בעיה ברשתות החברתיות שלכם. 

במידה והבקשה סורבה, לא יתקיים החזר כספי של האגרה, כשהמבקש ייאלץ לשלם אותה שוב כשיתחיל מחדש את התהליך. חשוב גם לדעת כי במרבית המקרים לא כדאי להגיש בקשה נוספת לויזת תייר במועד קרוב מדי אם לא קיים שינוי בסטטוס של המבקש.

לישראלים רבים ישנו כיום דרכון אירופאי נוסף לזה הישראלי, שמאפשר להם להגיש בקשת פטור מוויזה לארצות הברית הנקרא אישור ESTA. התהליך הרבה יותר מהיר, זול ואינו מצריך הגעה לנציגויות האמריקאיות. 

קיימים כמה קריטריונים שעל פיהם לא חייב המבקש להגיע לראיון אישי בשגרירות או בקונסוליה. את רשימת הקריטריונים ניתן למצוא באתר הרשמי של שגרירות ארה"ב בישראל. שימו לב כי מגישים מתחת לגיל 14 ומעל לגיל 80 אינם חייבים להגיע לראיון גם אם אינם עונים לקריטריונים הללו. 

חשוב לזכור: תהליך הגשת הבקשה הוא ברובו בשפה האנגלית, כולל תשובותיכם שאת כולן יש לכתוב באותיות גדולות (למעט בעת שתידרשו לכתוב את שמכם בעברית), לכן אם אתם לא מרגישים בטוחים מספיק כדאי להיעזר באדם עם רמת אנגלית טובה. לחלופין ניתן לגשת לחברה חיצונית (בתשלום נוסף כמובן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *