אז מה על מה מדברים כשאומרים ויזה לארצות הברית ?
״ויזה״ היא למעשה אשרת כניסה למדינה מסוימת. כל מדינה מציבה את הכללים והחוקים שקובעים מי יכנס למדינה ובאילו תנאים.

יש מספר מדינות שישראלים צריכים ויזה כדי לבקר בהן, וארצות הברית היא אחת מהן.

מחלקת ההגירה האמריקאית, הגוף האחראי לטפל בכל הנכנסים לארה״ב, מאשרת (או לא מאשרת) את אשרות הכניסה למדינה, והיא זו המטפלת בשוהים לא חוקיים או באנשים שהויזה שלהם אינה בתוקף.

סה״כ רציתי לראות את האמפייר סטייט בילדינג, למה צריך למלא כל כך הרבה טפסים?…

מחלקת בטחון המדינה (homeland security) מקפידה לרשום ולתעד את כל הנכנסים לארצות הברית על מנת לסנן ולנטר את המבקרים במדינה. כל נכנס שמעוניין בויזה לארצות הברית חייב למלא שאלון לפני קבלת האישור, לעבור ראיון ולוודא שכל האישורים שלו בתוקף בעת הכניסה לארה״ב.

ישנם כמה סוגים של ויזה לארצות הברית והנפוצים ביותר הם ויזת תייר או עסקים (הנקראת B1 / B2) או ויזות לימודים ועבודה, המצריכות אישורים מיוחדים מגורמים נוספים בארצות הברית.

תהליך קבלת ויזה לארצות הברית

תהליך קבלת ויזה לארצות הברית

תהליך קבלת ויזה לארצות הברית כרוך בכמה שלבים:


1. מילוי והגשת הטפסים – ניתן למלא את הטפסים דרך המערכת שלנו או באתר הויזה הייעודי של ממשלת ארצות הברית. שימו לב שהשאלות אמנם באנגלית, אך ניתן להפעיל כלי עזר המתרגם לעברית את השאלות במעבר עכבר. הקדישו זמן לענות על השאלות ברצינות – הפרטים חשובים. אתם תישאלו היכן אתם מתכוונים לשהות בארה״ב – תוכלו למלא את שם המלון שהייתם רוצים לשהות בו במהלך הנסיעה שלכם.

מומלץ למלא את הטפסים על מחשב (ולא מהטלפון הנייד), ולהחזיק עט ודף קרוב – יכול להיות שיהיה לכם נוח לרשום חלק מהפרטים בצד.

אין לכם עדיין את כל הפרטים הדרושים למילוי השאלון? תוכלו לשמור אותו ולחזור אליו אחר כך. חשוב מאוד: כדי לחזור אל השאלון אחר כך תצטרכו למלא את מספר השאלון ושאלה מזהה. מומלץ לכתוב את הפרטים בצד כדי שתזכרו אותם אחר כך.

2. קביעת ראיון בשגרירות – לאחר שסיימתם את מילוי השאלון לויזה לארצות הברית, הגיע הזמן לשלב הריאיון האישי. ניתן לקבוע את הריאיון דרך אתר השגרירות (באנגלית בלבד) או דרך המערכת שלנו.

3. הריאיון האישי – כשתגיעו לשגרירות ביום ובשעה שנקבעו, תצטרכו להמתין בתור ולעבור את הבידוק הבטחוני. שימו לב שאי אפשר להכנס לשגרירות עם כל מכשיר אלקטרוני שהוא (כן, כן, גם טלפון…) או עם תיק, אוכל או שתיה. מומלץ להביא ספר על מנת להעביר את הזמן בתור. קחו בחשבון שהבידוק וההמתנה לוקחים מספר שעות, אז כדאי שתתכוננו להמתנה ארוכה. ניתן לרכוש בתוך השגרירות חטיפים ושתיה. ישנם שני תורים שתמטרכו להמתין עבורם: אחד עבור רישום הדרכון, טביעת האצבע ורישום המסמכים, והשני עבור הראיון האישי. את הראיון תוכלו לעבור בעברית או באנגלית, לבחירתכם.

לאחר הריאיון תקבלו את הויזה שלכם מאושרת – או הודעה כי האשרה נדחתה. את ההודעה או הדרכון עם הויזה המאושרת תקבלו במשלוח עם שליח או בדואר, בהתאם למה שבחרתם בעת קביעת הריאיון.

רוצה לשמוע עוד? צור איתנו קשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *