בשונה מאזרחים ישראלים או בעלי דרכון ישראלי, וכאלה שאין ברשותם דרכון אמריקאי, לאזרחים אמריקאים קיימים קריטריונים שונים ודרישות שונות שעליהם לקיים בשביל חידוש דרכון אמריקאי.

צריך לחדש את הדרכון על פי רוב לאחר כ-10 שנים מהנפקת הדרכון המקורי (או הקודם).

הנפקת דרכון אמריקאי נעשית בעזרת מילוי טופס המכונה  DS-11 טופס המכיל את כל הפרטים האישיים של מגיש הבקשה לחידוש הדרכון, כולל פרטי העיסוק שלו, שם איש קשר למקרה חירום ועוד. את הטופס ניתן למצוא באתר השגרירות האמריקאית בישראל. שימו לב: הטופס כתוב באנגלית וכך יש למלא אותו.

חידוש דרכון אמריקאי, איזי ויזה, ויזה, הוצאת ויזה

לאחר מילוי הטופס הדרוש יש לקבוע תור בקונסוליה בירושלים או לחילופין בשגרירות ארה"ב בתל אביב.

יש לגשת לקונסוליה או השגרירות עם הטופס DS-11 המלא + 2 תמונות פספורט בגודל 5*5 ס"מ מצולמים על רקע לבן, תשלום עבור הדרכון, תעודה מזהה כמו: רישיון, תעודת זהות, דרכון אמריקאי ישן והכי חשוב: להביא את כל המסמכים התומכים בבקשתם!

הריאיון בקונסוליה או בשגרירות האמריקאית על מנת להנפיק או לחדש דרכון אמריקאי הוא שלב חשוב ורציני במהלכו תתבקשו לחתום על טופס אימות לכל הנתונים שרשמתם בטופס הבקשה.

בשונה מטופס הנפקת דרכון אמריקאי, הטופס לחידוש דרכון אמריקאי הוא טופס DS 82 המכיל גם הוא את כל הפרטים האישיים ופרטי העיסוק של מגיש הבקשה, שם איש הקשר ועוד.

הטופס נמצא באתר השגרירות והוא כתוב בשפה האנגלית. למרות האפשרות לפטור מראיון אנו ממליצים להגיע לפגישה בשגרירות בכדי להבטיח ולזרז את התהליך.

אם הדרכון שלכם הונפק לפני פחות מחמש עשרה שנה לא תהיו זקוקים לריאיון אישי כלל ותוכלו לחדש את הדרכון באמצעות הדואר. לשם כך תידרשו להוציא צ'ק בנקאי על סך הסכום הנכון ולשלוח אותו בצירוף כל הטפסים. עדיין ההמלצה שלנו: לפנות אל השגרירות או הקונסוליה.

שליחת הבקשה מלחידוש דרכון אמריקאי בדואר ללא המסמכים הדרושים הנכונים עשויים לעכב את בקשתכם והפוך את הליך חידוש הדרכון למסורבל וארוך. היצמדות לנהלים האמריקאים והגעה עם כלל המסמכים הדרושים לריאיון בשגרירות מבטיחים חידוש דרכון אמריקאי בקלות ובזמן קצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *