כדי להיכנס לארצות הברית חייבים מרבית אזרחי ישראל להנפיק ויזה (אשרת כניסה), גם אם מדובר בנסיעה קצרה. כדי לקבל את אשרת הכניסה המיוחלת יש צורך לעבור תהליך מסודר שכולל מילוי טפסים, תשלום אגרה והגעה פיזית לשגרירות האמריקאית. כאשר תוקף הויזה פג ומתכננים נסיעה לארצות הברית יש צורך לבצע חידוש ויזה לארצות הברית. גם בתהליך החידוש עשויים להידרש להגיע לשגרירות האמריקאית לצורך ריאיון ובחינת הנושא. במקרים מסוימים, אפשר לבצע את תהליך החידוש גם ללא צורך בהגעה פיזית לשגרירות.

חידוש ויזה לארצות הברית בשל דרכון פג תוקף

ויזה לארצות הברית תמיד משויכת לדרכון האישי. את הויזה לא ניתן פשוט להסיר מהדרכון הישן כאשר יש צורך לחדש את הדרכון. משום כך, אם הבחנתם שתוקפו של דרכון הסתיים, צריך לבצע הליך של חידוש ויזה לארצות הברית. למעשה, חידוש במקרה זה יכול להתבצע בשתי דרכים, שבאחת מהן למעשה לא צריך להגיע פיזית לשגירות ארצות הברית.

הדרך הראשונה, שחוסכת גם את התהליך של מילוי טפסים להוצאת ויזה לארה"ב מחייבת פשוט להוציא  דרכון חדש ולשאת בכל עת את שני הדרכונים ביחד. הרשויות האמריקאיות מוכנות להכיר בויזה שבתוך דרכון ישן בתנאי שבעל הדרכון יכול להציג כאשר הוא נדרש לכך גם את הדרכון החדש. מי שלא מעוניין להסתובב עם שני דרכונים יוכל לבצע חידוש של ויזה בהליך הרגיל, שכולל הגעה לשגרירות לצורך ריאיון. למותר לציין שבמידה וגם כך תוקפה של הויזה הישנה קצר, כדאי לנצל את חידוש הדרכון בכדי לחדש באותה הזדמנות גם את הויזה.

חידוש ויזה לבעלי דרכון זר

יש כאלה שזקוקים לחידוש ויזה קיימת לצרכי עבודה או לצרכי טיול, שיכולים לקבל פטור מהגעה לשגרירות מתוקף היותם בעלי דרכון זר. במקרים מסוימים, אפשר לקבל ויזת עבודה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי ללא צורך בריאיון בתנאי שמתכוונים לשהות בארצות הברית לזמן מוגבל וקצוב. חשוב שלא לטעות – גם מדינות שאזרחיהן יכולים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה, כאשר מדובר בשהות ארוכה או ברצון לעבוד לזמן ממושך – חייבים להנפיק ויזה בהליך מסודר, כולל הגעה לשגרירות.

אם מתוכננת לכם נסיעה קצרה, יש לכם דרכון זר וגם ויזה שתוקפה הסתיים בתוך הדרכון הישראלי, תוכלו לוותר על ריאיון בשגרירות אם תשתמשו בדרכון הזר שלכם. במידה ותרצו להיכנס לארצות הברית עם הדרכון הישראלי, רק בשגרירות יוכלו לאשר לכם לסיים את התהליך ללא ריאיון (אם תציינו זאת בטוסי הבקשה).

חידוש ויזה לילדים או מבוגרים

גם ילדים שנכנסים לארצות הברית זקוקים לויזה. זו יכולה להיות ויזה של תיירים ולעיתים ויזה של נלווים לסטודנטים. ילדים צעירים, על פי רוב כאלה שגילם נמוך מארבע עשרה שנים, זקוקים כמו כולם גם לחידוש של ויזה במידה שהקודמת כבר איננה בתוקף, אך הם אינם חייבים להגיע לפגישה פיזית בשגרירות האמריקאית. ילדים גדולים יותר שצריכים לחדש את הויזה – בסמכות השגרירות לוותר על פגישה לצורך ריאיון.

לבד מילדים, גם אנשים מבוגרים מאוד, בני שמונים ויותר, יכולים לקבל חידוש של ויזה בלי להגיע לשגרירות. יש לציין שבמקרים מסוימים עשוי בשגרירות לדרוש ממחדש הויזה המבוגר כן להגיע לפגישה, אך בדרך כלל – בשגרירות לא יתעקשו על כך. עוד ראוי לציין שכאשר נדרשת ויזה דחופה לארה"ב (לא חידוש), לא פשוט לקבל אותה ללא צורך בפגישה פיזית. מטרת הפגישה – לוודא שמבקש הוויזה לא מתכנן לעבוד או להגר לארצות הברית ללא אישור. לצורך כך – יש הליכים נפרדים ושונים.

[thrive_leads id='3443']