מדי שנה מגיעים מאות אלפי ישראלים לארצות הברית, בין אם בכדי לעבוד בה (לפרק זמן קצר או ממושך), בין אם על מנת לבקר קרובי משפחה ובין אם במטרה ללמוד.
על מנת להיכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, חובה להצטייד בויזה- אישור (אשרת כניסה) המעיד על כך שמבחינת רשויות ההגירה של ארצות הברית אין מניעה להיכנס למדינה.
השלב העיקרי בתהליך הוצאת ויזה לארצות הברית הוא הריאיון להוצאת הויזה- פגישה עם אחד מנציגי המחלקה הקונסולית של שגרירות ארצות הברית בישראל, שבסיומה הוא מחליט האם להנפיק את האישור המיוחל או לא.

  1. הנפקת ויזה ללא ריאיון בשגרירות ארצות הבריתחשוב להגיע אל הריאיון מוכנים עם כל הטפסים והמסמכים הנדרשים.

    טופס חשוב מאין כמותו הוא טופס DS-160.
    זהו טופס ארוך ומפורט, אפילו קצת מייגע, החשוב מאוד להצלחת הנפקת הויזה שלכם.
    עליכם למלא אותו עם שימת לב מוקפדת על כל פרט ופרט אם ברצונכם לקבל ויזה לארצות הברית.
    אי מילוי פרטים מסוימים או טעויות בעת מילוי הטופס עלולים להפוך את הריאיון לקבלת ויזה לבזבוז זמן מוחלט עבורכם, שכן רשויות ההגירה של ארצות הברית קפדניות מאוד ורואות בחומרה כל טעות או ניסיון (למיטב הבנתם) להסתיר פרטים כאלה או אחרים.

    טפסים נוספים, חשובים לא פחות שעליכם להביא איתכם לריאיון הם כאלו שמוכיחים זיקה לישראל,  ואת חוסר הכוונה להסתנן לארצות הברית מעבר לזמן המותר על פי הויזה.
    מסמכים אלו תלויים בכל אחד ומצבו האישי.
    לדוגמא, סטודנט צריך להנפיק מסמכים המאשרים שהוא סטודנט וכי יש לו לימודים בישראל (דבר המראה רצון לחזור לארץ). שכיר ידרש להנפיק מסמכים המוכיחים כי הוא עובד וכי יש לו למה לחזור.
    חיילים יצטרכו להנפיק הוכחה שהינם חיילים וידרשו לחזור לארץ על מנת לשרת. עצמאיים יידרשו להראות רישיון עסק ומסמכים הנוגעים אליו. עוד מסמך לדוגמא המראה זיקה לישראל הוא מסמך המראה כי מבקש הויזה הוא בעל דירה בישראל או שהקים משפחה בישראל ויש לו למה לחזור.
    כל אלו נועדו בכדי להראות לרשויות ההגירה האמריקאיות שמבקש הויזה אינו מתכנן שהות קבע בארצות הברית, אלא מבקש לבקר לתקופת זמן מסוימת.

  2. תמונות צבעוניות, ברורות ועדכניות

    על מנת לצלוח את הריאיון לקבלת ויזה, חובה עליכם להגיע עם לפחות שתי תמונות פספורט צבעוניות, ברורות ועדכניות שלכם (לא יותר משישה חודשים אחורה ממועד הריאיון).
    ישנה רשימה שלמה של הנחיות לגבי התמונות.
    נמנה כמה דוגמאות:
    על התמונות להיות בגודל 5 על 5 ס"מ בדיוק. מיקום הראש צריך להיות בדיוק באמצע. התמונה צריכה להתבצע על רקע לבן, וצריכה להיות ברורה לחלוטין, וללא כל אלמנטים מסיחי דעת (משקפי שמש, אוזניות, כובע וכו').
    תמונה שאינה עומדת בכל הכללים עלולה להוביל לפסילת הבקשה, ועל כן, אם זמנכם יקר לכם ואתם לא רוצים להגיע לריאיון ולצאת ממנו מתוסכלים, ודאו כי יש ברשותכם תמונות פספורט העומדות בדרישות, ואם לא- מהרו להצטלם.
    נוסיף כי ישנן מעבדות צילום רבות הנוהגות באופן קבע לצלם אנשים על מנת לקבל ויזה, ואתם יכולים בהחלט לגשת אליהם על מנת להצטלם ולהיות בטוחים שהכל נעשה על פי הכללים הנדרשים.

  3. אל תאחרו

    המועד לריאיון נקבע לאחר מילויו של טופס DS-160, תשלום אגרה, וקביעת המועד על ידי שיחה טלפונית.
    השתדלו להגיע למועד הריאיון כחצי שעה לפני הזמן הקבוע.
    דבר זה יאפשר לכם לעבור את הבידוק הבטחוני בנינוחות, ולהספיק דברים אחרים כמו נתינת טביעות אצבע בשלווה ובלי לחץ.
    קחו בחשבון שישנם ימים בהם שגרירות ארצות הברית בישראל-השוכנת ברחוב הירקון שבתל אביב- עמוסה לעייפה, והתורים המשתרכים בה ארוכים, כך שמומלץ מאוד להקדים, ובכל מקרה להיערך לשהות בת מספר שעות ולהתאזר בהרבה סבלנות.
    שימו לב- אי הגעה במועד שנקבע מחייבת קביעת תור מחדש, דבר שבתקופות העומס עלול להאריך את פרק הזמן עד להוצאת ויזה לארצות הברית.

  4. הימנעו מחפצים לא נצרכים

    לריאיון לא ניתן להיכנס יחד עם תיקים, מזוודות, ציוד אלקטרוני כלשהו (כולל מכשירים ניידים), נוזלים ואבקות למיניהם, מצתים, וכמובן שגם כלי נשק.
    השגרירות עצמה לא מציעה שירות שמירת חפצים, ולכן המגיעים עם ציוד מיותר נאלצים לאחסן אותו אצל בתי עסק הסמוכים לשגרירות, וזה, כמובן, בתשלום.
    לכן, על מנת לחסוך זמן יקר וכמובן כסף, פשוט הימנעו מלהביא ציוד לא נצרך מראש.
    כן ניתן להביא לריאיון את הדרכון והמסמכים הרלוונטים לריאיון עצמו, שקיות קטנות לנשיאת המסמכים, ארנק קטן, מפתחות, עיתון או ספר וכן כלי כתיבה.

  5. איזי ויזה לוגוהתנהגות ראויה ולבוש הולם

    בעת השהות בשגרירות ארצות הברית בישראל חשוב מאוד להקפיד להתנהג על פי הכללים המקובלים במקום, ושאותם ניתן לקרוא בפרוטרוט באתר האינטרנט של השגרירות.
    כל חריגה מהכללים ומנורמות ההתנהגות המקובלות עלולה להוביל לפסילת הבקשה לויזה, ומומלץ מאוד לא לנסות את האמריקאים ובפרט את רשויות ההגירה שלהם הידועות בקפדנותן ובנטייתן להחמיר.
    הקפידו לדבר בנימוס, וכמובן שלא להרים את הקול.
    עליכם להגיע אל הריאיון בהופעה מוקפדת. לבוש יחסית רשמי ומסודר והופעה נקייה ומצוחצחת.
    שימו לב לפריטי לבוש שעלולים להיות לא הולמים והקפידו לא ללבוש אותם לריאיון.

  6. היצמדו לאמת

    במהלך הריאיון לקבלת הויזה אתם תישאלו על ידי נציג המחלקה הקונסולית שאלות רבות אודות חייכם באופן כללי, ואודות הנסיעה המתוכננת לארצות הברית באופן ספציפי.
    אנשי הקונסוליה מיומנים בזיהוי שקרים וכל ניסיון להציג את מטרות הנסיעה לא כפי שהן באמת עלול להוביל לדחיית הבקשה לויזה, כך שגם אם אתם בטוחים שאין לכם בעיה לתחמן ולבלף, מומלץ מאוד להיצמד לאמת ולענות לכל שאלה ושאלה מבלי להתחמק.
    ענו לכל שאלה ברצינות, אל תתיחסו לסוגיות שאינן קשורות. היו תמציתיים אך אל תסתירו פרטים מאנשי השגרירות. הרושם הנוצר עלול להשפיע על אישור הנפקת הויזה- לחיובי ולשלילי.

  7. usa vizaמקרים מיוחדים

    במקרים מיוחדים- למשל מי שכבר סורבה בקשתו לויזה בעבר, או בעלי עבר פלילי- מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בהוצאת ויזות לארצות הברית על מנת להגיע לריאיון ערוכים ומוכנים ככל האפשר. למעשה, בכל מקרה של ספק ועל מנת להבטיח את כניסתם לארצות הברית במינימום זמן אפשרי, רצוי לפנות לייעוץ מקצועי לחברה שכזו.

אנו בחברת איזי ויזה מתמחים בעזרה וייעוץ למבקשי ויזות, ויש לנו 95% אחוזי הצלחה בהצלחת הנפקת ויזות.
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.