קבלת אזרחות אמריקאית היא חלום עבור אנשים רבים ברחבי העולם. עם זאת, תהליך הפיכתו לאזרח ארה"ב כרוך בעלויות מסוימות. ניתן לסווג עלויות אלו לשני מרכיבים עיקריים: אגרות ממשלתיות והוצאות משפט.

אגרות ממשלתיות הן חלק חיוני מתהליך בקשת האזרחות – בואו נתקן כמה תפיסות שגויות. העלות העיקרית היא דמי הגשת טופס N-400, שהוא הבקשה להתאזרחות. נכון לינואר 2024, עמלה זו היא $725. עמלה זו מכסה את העלויות הניהוליות הכרוכות בעיבוד הבקשה, ביצוע בדיקות רקע ותזמון ראיונות.

בנוסף, יש עמלה ביומטרית של $85, המכסה את עלות איסוף טביעות אצבע ותמונות. שלב זה חיוני לאימות זהות המבקש ולהבטחת הביטחון הלאומי. חשוב לציין שהעמלות הממשלתיות הללו כפופות לשינויים, ולכן תמיד מומלץ לבדוק את העדכונים האחרונים באתר שירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS).

מלבד שכר הטרחה הממשלתי, ישנן הוצאות משפט שמועמדים עשויים לשאת אם יבחרו לשכור עורך דין הגירה. אמנם אין זה חובה לייצוג משפטי, אך אנשים רבים מוצאים את זה מועיל שיש איש מקצוע שידריך אותם בתהליך האhttp://כמה עולה זרחות המורכב. שכר הטרחה עשוי להשתנות באופן משמעותי בהתאם לניסיונו של עורך הדין, מיקומו ומורכבות התיק. בממוצע, שכר הטרחה לסיוע בבקשת אזרחות יכול לנוע בין 1,000 ל-3,000 דולר.

איזי ויזה, הגירה לארצות הברית כמה עולה אזרחות אמריקאית

בנוסף לעלויות ישירות אלו, ישנן הוצאות פוטנציאליות נוספות שעל המועמדים לשקול. לדוגמה, אם מועמד צריך לספק תרגומים של מסמכים שאינם באנגלית, הוא עשוי לדרוש עמלות עבור שירותי תרגום מקצועיים. באופן דומה, אם מבקש צריך להשיג עותקים של מסמכים מסוימים, כגון תעודות לידה או תעודות נישואין, עשויות להיות עמלות הקשורות להשגת רשומות אלה.

חשוב לזכור שהעלויות המוזכרות כאן הן ספציפיות לתהליך קבלת אזרחות אמריקאית באמצעות התאזרחות. ישנם דרכים חלופיות לאזרחות, כגון דרך נישואין לאזרח אמריקאי או לידה להורים אזרחי ארה"ב, אשר עשויות להיות להם דרישות ועלויות שונות.

בעוד שההיבט הפיננסי של קבלת אזרחות אמריקאית יכול להיות משמעותי, חשוב להכיר ביתרונות ארוכי הטווח הנלווים בלהיות אזרח אמריקאי. לאחר התאזרחות, אנשים זוכים בזכות להצביע, גישה להטבות ממשלתיות מסוימות ויכולת לנסוע עם דרכון אמריקאי. בנוסף, אזרחות ארה"ב מספקת תחושת ביטחון ושייכות במדינה שמעריכה גיוון והזדמנויות. לכן עלות האזרחות האמריקאית עשויה להשתנות לגורמים שונים.