מעטים הם הדברים שניתן לקבל בימינו חינם אין כסף. כאשר יוצאים לחו"ל, כאשר טסים לארצות הברית, יש כמובן עלויות ניכרות שנגזרות מאופי הנסיעה ומטרתה. הפעם, לא נדבר על ההוצאות הללו ואפילו לא על חלק מרכזי שלהן, אך בהחלט נעסוק במחיר שאותו יש לשלם כדי לזכות ולהגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. המחיר שעליו אנו מדברים הוא העלות של הנפקת ויזה. אם אתם עומדים להתחיל או נמצאים כבר בעיצומו של תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית, אין ספק שעלות ההנפקה צריכה לעניין אתכם.

אז כמה עולה לעשות ויזה לארה"ב?

אין ספק שהשאלה "ויזה לארה"ב מחיר" פופולארית מאוד ברחבי האינטרנט, ובצדק. מי שבודק במנוע החיפוש האהוב עליו או בפורומים כמה עולה לעשות ויזה לארה"ב עשוי לקבל תשובות שונות, חלקן לא מעודכנות. בשנים האחרונות התבשרנו על כמה עדכונים בנושא זה ולהלן נגיש את התשובות המדויקות הקשורות לעניין זה. אמרנו "תשובות" ולא תשובה, שכן למרבה ההפתעה אין עלות זהה כאשר מדובר בהנפקת ויזה. יש הבדלים שנובעים מגורמים כגון סוג הויזה שאותה מבקשים להנפיק ויש הבדלים שנובעים גם מסידורים הקשורים בהגשת הבקשה ואשר גם הם – עולים כסף.

יש הסבורים שאת עלות ההנפקה של הויזה משלמים לפני שמגיעים לראיון בשגרירות. זוהי טעות. את תשלום האגרה יש לבצע ביחד עם מילוי שורה של טפסים לויזה לארה"ב. מילוי הטפסים נעשה באופן מקוון, וגם את ביצוע התשלום ניתן לשלם אונליין. בשלב זה, נציין שעבור הויזה מקובלת בדרך כלל אגרה של 160 דולר אמריקני. עם זאת, ישנן בקשות שעבורן האגרה המבוקשת גבוהה יותר.

עלות ומטרת הנסיעה

לא כל היוצאים לארצות הברית נזקקים לאותה הויזה. יש כאלה שנוסעים כתיירים, יש שיוצאים כאנשי עסקים, יש שיוצאים לצורך לימודים ויש גם היוצאים מסיבות נוספות. את השאלה כמה עולה לעשות ויזה לארה"ב לא ניתן לנתק מההקשר שכן ויזות שונות כרוכות בתשלום אגרה שונה. הקשר בין עלות הנסיעה לבין אגרת ההנפקה הינו כזה:

יש עלויות נוספות

בשלב זה של הדברים חשוב להבין שהשאלה כמה עולה לעשות ויזה לארה"ב עדיין לא נענתה במלואה. ישנן הוצאות נוספות הקשורות בהנפקת הויזה באופן ישיר או לעיתים – עקיף. למשל: