בראש ובראשונה

מספר שנים לאחר מלחמת העצמאות של ארצות הברית, בה 13 מושבות אמריקה, מרדו בשלטון הבריטי הקולוניאלי וניצחו, נכתבה החוקה הפדרלית והראשונה לחתום עליה היא לא אחרת מאשר דלאוור. משום כך, המדינה, ששטחה הינו הקטן ביותר אחרי רוד איילנד הקטנטנה, מכונה "המדינה הראשונה" ובירתה היא דובר.

 דלאוור – שווה להחזיק ויזה אמריקאית בשביל גיחה

דלאוור ממוקמת בצפון מזרח ארצות הברית, למרגלות האוקיינוס האטלנטי וגובלת בפנסילבניה, בניו ג'רזי ובמרילנד. המדינה נקראת על שם נהר הדלאוור, אשר בתורו גזר את שמו משמו של תומאס ווסט, הברון דה לה וור השלישי, אציל אנגלי והמושל הקולוניאלי הראשון של וירג'יניה, שכיהן בעת שהנהר נחקר לראשונה על ידי אירופאים.

ועכשיו לדברים שכנראה מעניינים את מי שמחזיק בידו ויזה אמריקאית, מה עושים שם ומה אסור לפספס. בראש ובראשונה, דלאוור ידועה בחוף הארוך והפופולרי שלה ומהווה את מרכז תרבות המיד-אטלנטיק. החופים מוצלחים, ותוכלו לתפוס בהם שמש ושלווה בחודשי הקיץ החמים במדינה, ביניהם החופים דיווי (Dewey) וראבוט' (Rehoboth).

 חובבי שופינג

בנוסף, אם אתם חובבי שופינג, ואנחנו בטוחים שחלקכם אפילו אוהבים מאוד, דלאוור היא המקום בשבילכם. המדינה שופעת בקניונים מזמינים כגון: כריסטינה, דובר, קונקורד ועוד, וחשוב מכך, בדלאוור אין מיסים על קניות פרטיות. שמעתם? שווה להחזיק ויזה אמריקאית בדרכון שלכם.

אמנם במדינתנו הקטנה נוהגים לנסוע בעיקר לערים והמדינות המובילות בארצות הברית והרבה פחות למקומות פופולריים פחות בעינינו כמו דלאוור, אבל תופתעו לגלות שהמדינה שופעת בבילויים. מסעדות מעולות, פאבים וחיי לילה לצד פארקים פארקים לאומיים ועיירות חוף מדליקות. בקיצור, מדינה ששווה לבקר בה.

אז אם אתם בעלי ויזה אמריקאית, בפעם הבאה שאתם בניו יורק, פנסילבניה או וושינגטון הבירה קחו רכב ותדרימו לדלאוור. קצת גיוון והרפתקנות מעולם לא הזיקו ותמיד תוכלו להתרברב ולהמליץ לכל החברים שלכם שאתם הייתם שם קודם.


לסיום, רגע לפני שאתם מגישים את הטפסים לויזה או ממריאים כבר לארה"ב, קחו אנקדוטה קטנה: וילמינגטון, הלא היא העיר הגדולה בדלאוור, היא עיר תאומה של לא אחרת מאשר ערד, אשר ידועה בקרבתה לים המלח ושימשה בעבר כנקודת התרעננות בדרך לתיירים השונים הפוקדים את האיזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *