ארצות הברית על המים ולא רק

קונטיקט היא אחת המדינות הקטנות בארה"ב עם שטח המשתרע על 14,300 ק"מ בלבד אך היא מלאה בהפתעות. מבילויים ועד טבע, מוזיאונים ועד הים, קונטיקט היא בהחלט מקום מעניין ופחות מוכר שכדאי להגיע אליו בביקור הבא שלכם במעצמה.ֿ

ארצות הברית על המים ולא רק - קונטיקט
ארצות הברית על המים ולא רק – קונטיקט

קונטיקט הייתה המדינה החמישית לחתום על חוקת ארצות הברית, ועשתה זאת כבר ב-9 בינואר 1788. מקור שמה הוא מילה אינדיאנית שפירושה הוא "על גדת נהר הגאות" בשל היותה שוכנת על חופיו של האוקיינוס האטלנטי במפרץ שבינה לבין לונג איילנד שבניו יורק.

זיקה גדולה למים – האוקיינוס של קונטיקט

ראשית, לקונטיקט יש זיקה גדולה לים, מעבר להיותה שוכנת על האוקיינוס. אחת מהאטרקציות הבולטות בקונטיקט היא Mystic Seaport. מיסטיק היא עיירה הממוקמת בדרום מזרח המדינה, המציעה מוזיאון ימי ענק מהתיירותים בעולם עם מספר ספינות היסטוריות המוצגות בו. העיירה עצמה חלקה משוחזרת מהמאה ה-19 ומאפשרת לנו מבט על דרך החיים אשר סבבה בעיקר סביב הנמל ומקצועות הים הקשורים בו.

עוד בעיר מיסטיק, נכתב וצולם הסרט "Mystic Pizza" שעסק בחייהן של שתי אחיות וחברתן העובדות בפיצרייה מקומית הנקראת כשם הסרט. בעקבות הפצת הסרט זכתה הפיצרייה להצלחה רבה והפכה לאתר תיירות פופולרי בעיר ואף במדינה כולה.

 Go Bulldogs

ארצות הברית ידועה במספר מוסדות אקדמיים מובילים ולצד העולם הימי במדינה, קונטיקט הנה שחקנית מרכזית גם בתחום האקדמי כאשר שוכנת בה אוניברסיטת ייל המפורסמת הנחשבת לאחת מהטובות בעולם כולו.

מדינת העולם הגדול

בנוסף, קונטיקט היוותה המוצא של מספר תגליות והמצאות עולמיות. בין האותן תגליות והמצאות נכללים: ספר טלפונים שכלל רק חמישים שמות בגרסתו הראשונה, העיתון האמריקאי הוותיק ביותר, המדינה הראשונה להנפיק לוחיות רישוי קבועות למכוניות ואפילו המכונה הראשונה להכנת סוכריה על מקל נפתחה בה.

לסיכום, ארצות הברית טומנת בחובה אינספור הפתעות, אתרים מעניינים, נופים ובעיקר לא מעט מדינות פחות פופולריות ששוות את הביקור שלכם. דרך אגב, אם כבר קונטיקט ואתם מגיעים אליה ממסוצ'סטס, סעו מכביש 15 לכיוון סטמפורד, הנוף פשוט מדהים, במיוחד בסתיו.

טיול חובה לארצות הברית – תהנו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *