[et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row custom_padding="8px|0px|7.40625px|0px|false|false" _builder_version="3.0.48" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="4_4" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.0.74" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"]

ארצות הברית, בניגוד לישראל, היא מדינה פדרלית. מה זה אומר? שיש בה הרבה מדינות עצמאיות, שחברות באיחוד אחד שמאגד אותן כברית בעלת חוקים אחידים וממשלה מרכזת.

בארצות הברית חברות כיום 51 מדינות עצמאיות, כשלכל אחת מהן יש חוקים משלה, אבל כולן מחויבות גם לחוק הכללי – הפדרלי.

אז מה זה אומר עלינו בתור מבקרים בארצות הברית?

כדאי לשים לב כאשר עוברים בין מדינה למדינה ולהתעדכן בחוקי התנועה. במדינת ניו יורק וניו ג׳רזי, למשל, מותר לפנות ימינה ברמזור אדום. ישנם חוקי עזר עירוניים שמחריגים ערים מסוימות בתוך מדינה – ניו יורק סיטי, למרות שהיא בתוך מדינת ניו יורק, אסור לפנות ימינה ברמזור אדום.

בתור תיירים, מומלץ לא לעבור על חוקים – מדינתיים או פדרליים.

עבירה על החוק יכולה לגרור קנס או משפט, וכמובן, שלילת הויזה של העובר על החוק.

מדינת ניו יורק (שבתוכה נמצאת העיר ניו יורק), היא מדינה שמתפרשת על שטח גדול (כ-141,000 קמ״ר) ויש בה כ-20 מליון תושבים. היא מאופיינת בשטחים חקלאיים, אך גם בערים גדולות. היא גובלת בקנדה בצפון, והאזור הכפרי שבצפון המדינה נקרא ״up state New York״, והוא כולל גם איזורי תיירות כפריים, נהרות ואגמים. מפלי הניאגרה נמצאים על גבול מדינת ניו יורק ומפרידים בינה לבין קנדה.

אזורים מעניינים ומתויירים באזור הם כמובן מפלי הניאגרה, אגמי האצבעות, העיר איתקה (בה נמצאת אוניברסיטת קורנל), מפעל הזכוכית קורנינג ושמורות טבע מעניינות, כמו שמורת הווטקינס גלן.

אם בא לכם לבקר באתרים קצת פחות מתויירים, חפשו את מערות האו (howe caverns) -מערות נטיפים עם אגם פנימי שניתן לשוט בו, המערה הנסתרת (the secret cavern) – שהיא חלק מאותה מערכת מערות, ובמרכזה נמצא מפל פנימי של כ-10 מטרים היוצר מראה מרהיב. אם יש לכם זמן וסבלנות, בחודשי האביב תוכלו למצוא איכרים שמוכרים את התוצרת המקומית בצידי הדרך ותוכלו להנות מפירות טריים או מאפים תוצרת בית.

שלל האגמים, הפארקים והמקומות הירוקים הופכים את מדינת ניו יורק ליעד שקל לטייל אליו, אך חשוב לזכור כי בחורף מזג האוויר יכול להיות קשה במיוחד. החורף קר, מושלג וקפוא, וחלק מהאטרקציות סגורות למטיילים בשל תנאי מזג האויר.

כדי שתוכלו לטוס אתם צריכים להוציא ויזת תייר – אבל בזה אנחנו כבר נעזור לכם!

חברת איזי ויזה

1-700-707-057

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *