עבור ישראלים שעומדים לצאת לארצות הברית בזמן הקרוב, יש לדאוג מראש ובהקדם לויזה אמריקאית. הדבר ברור מאליו כאשר מדובר באנשים מבוגרים, אך מה לגבי תינוקות? האם גם עוללים וילדים קטנים צריכים אשרת כניסה? ואם כן, מהי הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק? האם התהליך דומה לזה של אדם מבוגר או שיש הבדלים כלשהם?

הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק – אונליין

בניגוד לתושבי מדינות זרות מסוימות, כל אזרח ישראלי זקוק לויזה כדי שיוכל להיכנס כחוק לארצות הברית. זה נכון לגבי אנשים בגיל העבודה, זה נכון לגבי קשישים ופנסיונרים וזה נכון גם לגבי ילדים וכן לגבי תינוקות.

בדומה להנפקת ויזה למבוגרים, גם הוצאת ויזה לארצות הברית לתינוק מתחילה באינטרנט. ההבדל העיקרי בשלב זה הוא שבעוד מבוגר ימלא בעצמו את הבקשה אונליין, הרי שעבור התינוק צריך שאדם אחר (לרוב הורה או אפוטרופוס) ימלא עבורו את הבקשה. בדומה לטפסים עבור ויזה למבוגר, גם טפסים לתינוק יש למלא במדויק על פי ההנחיות ולעשות זאת באנגלית.

חשוב לציין שיש מקרים לא ממש נפוצים שבהם יש צורך לבצע תהליך של הוצאת ויזה לארה"ב מחוץ לישראל. במקרה זה, הדבר הטוב ביותר הוא לפנות לנציגות האמריקאית הסמוכה. זו יכולה להיות שגרירות ארה"ב או נציגות קונסולרית בדרג נמוך יותר במידה ולא קיימת שגרירות. הדבר נכון עבור אנשים מבוגרים וגם עבור ילדים ותינוקות.

צריך לשלם אגרה

כל הנפקה של ויזה לארצות הברית, לרבות ויזה לתינוק, מחייבת לא רק מילוי טפסים אלא גם תשלום אגרה. ויזה רגילה או ויזה דחופה לארה"ב יטופלו רק לאחר מילוי טפסים אונליין ולאחר ביצוע התשלום של האגרה המבוקשת. תשלום נדרש לכל בקשה ובקשה, בין אם מדובר בילד, בין אם מדובר בתינוק ובין אם מדובר במבוגר. לא ניתן לקבל פטור מתשלום אולם יש לשים לב שהתשלום יבוצע בהתאם לאופי הבקשה וסוג הויזה. לא מקובל להעניק הנחות כלשהן.

סטודנטים ונלווים

יש כמה וכמה היבטים שהם זהים בהנפקת ויזה למבוגרים וגם לתינוקות. כאלה הם למשל הצורך בהצגת דרכון בר תוקף, שאיננו מסתיים לפחות חצי שנה קדימה. בנוסף, יש צורך למסור לשגרירות האמריקאית גם תמונה עדכנית ומסמכים נוספים. אם אתם שואלים את עצמכם איך מוציאים ויזה לארה"ב והאם יש מסלול מיוחד לסטודנטים, למשל, אז התשובה רלוונטית גם במקרה שלנסיעה מתלווה תינוק אחד או יותר.

כל מי שיוצא לארצות הברית לצרכי לימודים חייב להצטייד בויזה לסטודנטים. ויזה כזאת מיועדת למבוגרים, כמובן, אך אם יש תינוק שמתלווה לנסיעה הרי שניתן לבקש עבורו ויזה מסוג מיוחד. ויזה כזאת נקראת ויזת נלווה לסטודנט. הסטודנט עצמו יצטרך להמציא מסמכים כגון אישור קבלה ללימודים, בעוד שהתינוק, כמובן, פטור מכך.

ללא ריאיון בשגרירות

ההבדל המשמעותי ביותר בתהליך הנפקת הויזה לתינוק טמון בכך שתינוק לא צריך להציג מסמכים הנדרשים ממבוגר ובנוסף – אין הוא צריך להתייצב לריאיון בשגרירות. מבוגרים צריכים להוכיח יכולת פיננסית מינימלית שתאפשר להם לממן כרטיס יציאה מהמדינה (במידה ולא רכשו מראש כרטיס נסיעה הלוך ושוב). מבוגרים צריכים להמציא אישורים כגון ניהול חשבון עו"ש בישראל, בעלות על נכסים כגון רכב ודירה, אישור ממעסיק. במקרה של תינוק, נוכחותו לא נדרשת בדרך כלל בשעה שהוריו או קרובי משפחה אחרים צפויים להתייצב לריאיון מול נציג השגרירות. כאשר ויזה מאושרת למבוגרים (הורים, סבים וכדומה), הויזה לתינוק תאושר באופן אוטומטי למדי. ויזה לתינוק לבדו, ללא מתלווים, תאושר במקרים חריגים בלבד.

[thrive_leads id='3443']