רבים מאיתנו חולמים על הגירה לארצות הברית ועל הוצאת ויזה. חשוב להבין מה כולל התהליך של הוצאת גרין קארד לארה"ב, מפני שבלעדיו, יימנעו ממכם שלל זכויות המגיעות לבעלי האישור. בין הזכויות הניתנות לאחר הוצאת גרין קארד, אפשר לציין למשל את הזכות לרכוש נכסים ולהשקיע בנדל"ן.

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מבצעים רילוקיישן לארה"ב, לעיתים מתוך סיבות כלכליות, עסקיות או מטעמי משפחה. בכדי לעבוד בארה"ב וגם להתגורר בה, חובה עליכם להוציא ויזה לארה"ב (אלא אם כן אתם משום מה מעדיפים לעבוד באופן בלתי חוקי, מעשה שאנחנו כלל לא מעודדים כמובן) שתאפשר לכם גם להוציא רישיון נהיגה. מעבר לזכויות הללו, שניתנות לאחר הוצאת ויזה, תוכלו גם לפתוח חשבון בנק בארה"ב, להעביר אליו את המשכורת שלכם וכדומה. יחד עם זכויות נפלאות אלו (ודי בסיסיות, במיוחד אם אתם מתכננים הגירה לארצות הברית), כמובן וחלות עליכם גם חובות שונות.

גרין קארד
גרין קארד

זכויות גרין קארד וחובות

אין ספק, ארה"ב הייתה ונשארה ארץ האפשרויות, גם אם לפעמים אנשים חוזרים עם כוויות לאחר שהות ארוכה באחת ממדינותיה של ארה"ב. בכדי להבין מה זה גרין קארד לארה"ב, יש להתוודע גם לחובות המוטלות על בעלי האישור הנכסף. לדוגמה, נושא העבירות הפליליות.

אישורם של בעלי גרין קארד המבצעים עבירות פליליות, עשוי להישלל במהרה. יחד עם זאת, חובה על בעלי האישור לשאת את הגרין קארד בכל זמן ובכל עת, בצמוד לכך שהגרין קארד חייב להיות בתוקף. נוסף על חובות אלו, יש גם את נושא השהות מחוץ לארה"ב. במידה ואתם מעוניינים לבקר את המשפחה שלכם, או לטוס בכדי לעבוד באירופה או בכל מקום אחר, אתם צריכים לקחת בחשבון שמותר לכם לעשות את זה במשך שנה בלבד. כלומר, במילים אחרות, אם אתם נמצאים מחוץ לארה"ב במשך יותר משנה, רישיון הגרין קארד שלכם עשוי להישלל ללא הודעה מוקדמת. במידה ואתם מעוניינים לשהות בארצות הברית במשך יותר משנה, תוכלו להגיש בקשה רלוונטית ולהמתין למענה.

תושבות קבע בארה"ב – איך משיגים?

ישנן מספר דרכים ושיטות להשיג תושבות קבע בארה"ב, בעוד שבכל מקרה צפויה לפניכם התעסקות ובירוקרטיה מסוימת. אחת הדרכים להגיש בקשה לגרין קארד, היא במקרים שיש לכם קרוב משפחה מדרגה ראשונה בארה"ב. יש לכם אח, אחות או הורה? יש סיכוי טוב שיאשרו לכם תושבות קבע.

במקרים בהם המעסיק שלכם (שממוקם בארה"ב) לוקח עליכם "חסות" ומבקש את הסיוע שלכם, תוכלו להגיש בקשה לגרין קארד. דרך נוספת, היא במקרים בהם כישורים מיוחדים שיש לכם, נזקקים באזור אליו אתם טסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *