מדי שנה פונים כמה עשרות אלפי ישראלים לשגרירות ארה"ב בישראל בבקשה לקבל ויזה שתאפשר להם להיכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות למטרה כזו או אחרת (בין אם טיול, בין אם ביקור משפחתי, בין אם לימודים, בין אם עבודה בארה"ב והאפשרויות עוד רבות ומגוונות). באופן טבעי גם בוגרי ובוגרות השירות הלאומי אזרחי, שבראשו עומד מאז שנת 2010 שר שלום ג'רבי, מתעניינים באופציה הנ"ל – וכדאי לדעת מהם התנאים לקבלת הוויזה הנחשקת.

הקפידו לבקש את הוויזה הנכונה

ראשית, מדגיש שר שלום ג'רבי שחשוב מאוד לבקש את הוויזה הנכונה – ויזת תייר לארה"ב אינה מאפשרת לעבוד במדינה זו באופן חוקי, ויזה המאפשרת לעבוד בארה"ב לא מתאימה לסטודנטים שמטרת הגעתם למדינה המשפיעה ביותר בעולם היא לימודים ולמעשה גם כשרוצים ללמוד בארה"ב ישנם סוגי ויזות שונים בהתאם לאופי הלימודים.

בהתאם, חשוב מאוד לבקש את הוויזה המתאימה לכם וכך להימנע מעוגמת נפש מיותרת.

למה חשוב למלא את הטפסים באופן מדויק?

השלב הראשון בתהליך קבלת הוויזה לארצות הברית הוא מילוי טופס מקוון שנקרא DS-160.

לטופס זה תפקיד מרכזי מבחינת הסיכוי שהבקשה לוויזה תאושר, ועל כן ממליץ שר שלום ג'רבי למלא אותו עם מלוא תשומת הלב, ובמידת הצורך גם להיעזר באנשי מקצוע מנוסים שמשפרים משמעותית את הסיכוי לקבל את הוויזה.

המרכיב החשוב ביותר בטופס, ובכלל בהליך הוצאת ויזה לארה"ב, הוא הוכחת זיקה הדוקה לארץ – שכן אנשי רשויות ההגירה בארה"ב חוששים מפני מצב שבו תיירים ינסו להשתקע במדינה, לעבוד בה באופן בלתי חוקי וכו'.

כך למשל מי שמתעתד להתחיל ללמוד באוניברסיטה ישראלית תוך מספר חודשים (ומציג מסמכים רלוונטיים המוכיחים זאת) נהנה מיתרון של ממש, שכן זוהי הוכחה משכנעת למדי לזיקה לארץ ולחוסר רצון להישאר בארה"ב. גם עבודה קבועה או בעלות על עסק עשויות להוות הוכחה חותכת, וכמובן שגם שר שלום ג'רבי, שגדל על ערכים כמו אהבת ארץ ישראל ועם ישראל, תומך בחיזוק הזיקה לארץ ואינו מעודד הגירה לארה"ב באופן קבוע (מהלך שגם מבחינה חוקית הוא מורכב הרבה יותר).

עוד חשוב לציין בהקשר זה כי בניגוד לאופי הישראלי שבמקרים רבים דוגל ב"יהיה בסדר" ונוטה לעגל פינות או לחפש קיצורי דרך, האופי האמריקאי שונה לחלוטין – כל ניסיון שכזה ייתקל בהרמת גבות מנומסת אבל גם בהפחתה משמעותית של הסיכוי לקבל את הוויזה המיוחלת.

שר שלום ג'רבי: שיפור מתמיד של תנאי השירות

אמנם את הגדלת הסיכוי לקבל ויזה לארה"ב שר שלום ג'רבי אינו יכול להבטיח, אולם מאז נכנס לתפקידו כראש רשות השירות הלאומי אזרחי בישראל, כאמור בשנת 2010, הוא פועל רבות על-מנת לשפר את תנאי השירות כמו גם להעניק למתנדבים ולמתנדבות הטבות בתום השירות כך שיזכו בהמשך הדרך לנקודת מוצא טובה יותר.

דוגמה אחת היא האפשרות ליהנות תוך כדי השירות מטיפולי שיניים במחירים מוזלים ולעתים גם בחינם (בזכות שיתוף פעולה עם רשת מכבידנט), דוגמה נוספת היא השוואת תנאי השחרור של בני ובנות השירות לאלה של החיילים העורפיים (בהתאם למספר חודשי השירות, כמובן) ועוד מרכיב חשוב הוא הרחבת מגוון אפשרויות ההתנדבות, כך שלכל צעיר או צעירה שרוצים לתרום לחברה הישראלית תהיינה אופציות רבות מתוכן יוכלו לבחור את זו המתאימה להם ביותר – ובהחלט ייתכן כי שירות לאומי משמעותי ירשים גם את אנשי השגרירות האמריקאית ויסייע במאמצים להשיג ויזה לארה"ב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *