כל מי שעומד לצאת לארצות הברית חייב לפני כן להגיש בקשת ויזה לארה"ב. אנו מדברים על אזרחים ישראלים, בעלי דרכון ישראלי בלבד, שכן מי שברשותו דרכון זה יכול במקרים מסוימים לפעול בהליך מקוצר לצורך קבלת אישור כניסה לארה"ב. כאשר מדובר בישראלים, ויזה נדרשת ואין זה משנה מהי מטרת הנסיעה או מה אורכה. יש צורך באשרת כניסה בין אם רוצים לרכוש מקצוע או ללמוד לימודים אקדמאיים, ובין אם רוצים לערוך טיול. יש צורך באשרת כניסה גם כאשר רוצים להשקיע בארצות הברית, לעבוד ואפילו לקבל טיפול רפואי. אז אם אתם עומדים לצאת לארצות הברית, מכל סיבה שהיא, חשוב שתדעו מהו תהליך בקשת ויזה לארה"ב. ידע והכנה מוקדמת הופכים את הכל לקל יותר, פשוט יותר ונוח יותר.

תהליך בקשת ויזה לארה"ב מתחיל באינטרנט

חלק עיקרי של תהליך בקשת ויזה לארה"ב הינו פגישה בשגרירות האמריקאית עם נציג הקונסוליה לצורך ראיון. אולם לפני כן יש עוד כמה שלבים מקדימים. תהליך לקבלת ויזה לארה"ב מתחיל מול מסך המחשב, שכן יש צורך למלא טפסים מתאימים בצורה ממוחשבת.

האמריקאים השקיעו לא מעט כסף על מנת להקל על מבקשי הויזה. הם הקימו מערך שלטפסים לויזה לארה"ב שהגישה אליהם נעשית אונליין כדי לסייע לפונים וגם כדי שתורי הממתינים לויזה יתקצרו. חשוב לשים לב שהטפסים שאותם ממלאים כתובים בשפה האנגלית ושיש למלא אותם באופן קפדני, מדויק וגם ברור. מי שלא יתייחס לעניין במלוא הרצינות ובמלוא תשומת הלב למעשה מעכב את המשך התהליך. אם חסרים פרטים, אם לא משלימים את הטפסים לא ניתן למעשה לעבור לצעדים הבאים.

חתימה ואגרה

למרות שהטפסים מצויים אונליין, חלק חשוב ביותר של שלב זה הינו חתימה. בסופו של שלב הטפסים נדרש ממלא הטופס לבצע הליך של חתימה אלקטרונית. החתימה נועדה להחליף חתימה ידנית רגילה ויש לה משמעות זהה. בחתימה זו בעצם מאשר שולח הטפסים את נכונות הפרטים, את מטרת הנסיעה המוצהרת, את דיוק הפרטים האישיים השונים (שם, כתובת וכיוצא באלה).

לאחר שחתימה על הטופס נעשית בהצלחה, ניתן לעבור הלאה במסגרת תהליך בקשת ויזה לארה"ב. כעת, יש לבצע תשלום אגרה ורק לאחר מכן יהיה אפשר לקבל זימון לשגרירות. את האגרה, ממש כמו את מילוי הטפסים והחתימה, יש לבצע אונליין. גם כאן חשוב לשים לב לצעדים הנדרשים וגם לדעת שהתשלום איננו אחיד. בדרך כלל נדרשים לשלם כיום 160 דולר לכל בקשת ויזה, אולם יש מקרים שבהם הסכום שונה. עבור אנשים שרוצים לבצע השקעה פיננסית בארצות הברית, למשל, וכן עבור סטודנטים שמתכננים ללמוד באמריקה, סכום האגרה יהיה אחר. מי שישלם אגרה שאינה נכונה ואינה תואמת את מטרת הנסיעה עשוי לעכב אישור הויזה.

ריאיון ומסמכים

בשלב זה מגיעים לשלבים המסכמים והחשובים ביותר בדרך אל הויזה הנכספת. מי שסיים את הצעדים הקודמים בהצלחה יקבל זימון לראיון בשגרירות. בזימון יהיה תאריך נקוב שבו יש צורך להגיע פיסית לשגרירות. רק במקרים חריגים ניתן לקבל ויזה ללא הגעה פיסית (למשל כאשר מדובר באדם מאוד מבוגר או בילדים קטנים).

מטרת הריאיון היא להוכיח לנציג האמריקאי שמטרת הנסיעה ומשך הנסיעה תואם את מה שהוצהר לפני כן. לעיתים, ידרשו מסמכים שונים להוכיח את מטרת הנסיעה או להוכיח שהמבקש מתכוון לשוב ארצה בהמשך. מסמכים לדוגמא יהיו – אישורים מהבנק, אישור בעלות על בית או דירה, אישור קבלה לאוניברסיטה אמריקאית, אישורים ממעסיקים וכדומה. ריאיון שעובר בצלחה הוא, ללא ספק, כרטיס הכניסה לארצות הברית.

[thrive_leads id='3443']