הוצאת ויזה לארצות הברית היא תהליך שיש לבצעו בדייקנות ולא לסטות מההנחיות של המחלקה הקונסולרית של שגרירות ארה"ב בישראל – שכן רשויות ההגירה האמריקאיות ידועות בקפדנותן וכל חריגה מהכללים עלולה לגרום לעיכוב משמעותי בהוצאת הויזה ואף לסירוב לבקשה!

בכל בקשה להוצאת ויזה יש לצרף תמונה לויזה לארה"ב, ולהקפיד כי הצילום יהיה בדיוק על פי הדרישות של הקונסוליה. ישראלים רבים, שהאמינו ש"יהיה בסדר" (שהרי ה"יהיה בסדר" הוא אחד מאבני היסוד של הישראליות), כבר למדו על בשרם שהמנטליות האמריקאית שונה לחלוטין מזו שלנו וחבל מאוד לפספס טיסה לארה"ב רק בגלל תמונה לא מתאימה.

הוצאת ויזה לארצות הברית – לא בלי תמונה

כאמור תמונה לויזה לארה"ב היא חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת האישור המיוחל להיכנס אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

בין אם אתם מבקשים ויזת מבקר מסוג B1/B2 (ויזה המיועדת לתיירים ובאופן טבעי היא הנפוצה ביותר), בין אם מטרת הגעתכם לארה"ב היא לימודים (ואז אתם זקוקים לויזה מסוג F, M או J) ובין אם אתם טסים לאחת הערים הגדולות של ארה"ב כדי להתפרנס מעבודה זמנית (ועל כן מבקשים ויזה מסוג H2B) או מעבודה במסגרת רילוקיישן או כזו המצריכה כישורים מיוחדים (ולשם כך מבקשים ויזה מסוג H, L, O, P או Q) – בכל מקרה חובה ראשית כל לצרף לטופס הבקשה המקוון (DS160) תמונה דיגיטלית שלכם, ושנית, יש להגיע לראיון במחלקה הקונסולרית (אליו זומנתם בעקבות מילוי טופס הבקשה) כשאתם מצוידים בשתי תמונות פספורט, ולא בסתם תמונת פספורט אלא בכזו העומדת בכל הכללים שנקבעו על ידי רשויות ההגירה של ארה"ב.

ממדי התמונה הדיגיטלית והתמונה המודפסת

התמונה הדיגיטלית חייבת להיות ריבוע, כלומר מספר הפיקסלים של האורך זהה למספר הפיקסלים של הרוחב – מינימום 600 פיקסלים ומקסימום 1200.

הראש אמור להתפרש על 50-70% מגובה התמונה, כשקו העיניים צריך להיות בגובה של 56-69% ביחס לתחתית התמונה.

תמונה לויזה לארה"ב שאיתה מגיעים לראיון צריכה להיות בגודל של 2 אינץ' על 2 אינץ' (כלומר 51 מ"מ על 51 מ"מ). בנוסף, ישנה דרישה גם לגבי השטח שתופס הראש בתוך התמונה – עליו להתפרס על גובה של בין 25 ל- 35 מ"מ (המדידה היא מהסנטר ועד השיער) ובסך הכל למלא 50-70% אחוז משטח התמונה.

דרישה נוספת היא לגבי מיקום העיניים: עליהן להיות בגובה של בין 28-35 מ"מ מתחתית הצילום.

תמונה לויזה לארה"ב – לא לנסות להתחכם

בנוסף לדרישות הנ"ל, יש להישיר מבט למצלמה בזמן הצילום וכמובן לשמור על שתי העיניים פקוחות לרווחה (מבט מושפל עלול להוביל לפסילת התמונה ולהקשות עד מאוד על הוצאת ויזה לארצות הברית) ובאופן כללי הפנים חייבות להיות גלויות.

על תמונה לויזה לארה"ב להיות צבעונית, ולא פחות חשוב מכך, עדכנית (מששת החודשים האחרונים). רקעה של התמונה חייב להיות לבן או בגוון שמנת, ואין לחבוש כובע או כיסוי ראש אלא מטעמי דת בלבד (וגם אז חובה לוודא שהכיסוי אינו מטיל צל על הפנים ומקשה על זיהויים).

מגבלה נוספת המוטלת על תמונה לויזה לארה"ב היא שאסור להצטלם עם משקפי שמש, ומי שחובש משקפי ראייה צריך להקפיד כי אלה לא יגרמו להופעתו של אור בוהק על התמונה.

[thrive_leads id='3443']