פטור מויזה לארה"ב – מה הסיפור?

בשנת 2009 החלה תוכנית פטור מויזה לארה"ב הנקראת Visa Waiver Program או בקיצור VWP וזאת בשביל להקל על אזרחי המדינות הנכללות בתוכנית בשביל לחזק את מערך האבטחה בכניסה אל תחומי היבשת. המערכת נקראת ESTA (קישור לESTA)  ואזרחי מדינות פטורות מויזה לארה"ב יכולים להגיש דרכה בקשה לפטור מויזה לארה"ב. נכון ליום זה, ישראל איננה כלולה ברשימת המדינות ואזרח ישראלי שאינו מחזיק בדרכון נוסף נאלץ להגיש בקשה לויזה, למשל ויזה b2 לארה"ב.
יש לציין כי קבלת הVWP אינה מהווה ערובה לכניסה לארצות הברית והכניסה תיהיה אך ורק לאחר אישורו ועל פי שיקולו של קצין ההגירה.
מרגע קבלת הVWP התוכנית תקפה למשך שנתיים או עד לפקיעת תוקף הדרכון איתו התקבלה הבקשה( המוקדם מבין השניים) ואין צורך למלא מחדש את התפסים הנדרשים בין כניסה לכניסה.

למי מגיע הפטור?

ככלל כל מחזיקי דרכון אירופאי לרבות מדינות סקנדינביה, למשל אזרח ישראלי המחזיק בדרכון הונגרי, ובנוסף גם:

נכון להיום, ישראל לא נכללת ברשימת המדינות הזכאיות לפטור מויזה לארה"ב אך נראה כי בתחילת 2023 תכנס גם היא לרשימה המובטחת.

מה צריך בשביל לקבל את הפטור?

מהם ההבדלים בין ויזה לארה"ב היעדר הצורך מויזה?

מעבר לעובדה שלא כל אדם יכול לקבל פטור, ישנם מקרים בהם עדיף להוציא ויזה לארצות הברית, למשל ויזה B2 לאנשים שצריכים להישאר בארצות הברית למשך זמן העולה על 90 ימים.

במידה וקיבלתם סירוב לפטור מויזה לארה"ב אינכם יכולים להגיש בקשה חדשה אלה אם כן השתנה משהו בסטטוס הקיים ולכן תצטרכו לפתוח בהליך רגיל לקבלת ויזה לארה"ב (קישור פנימי להליך הוצאת ויזה לארה"ב).

במידה וסורבתם מומלץ לא לשקר במילוי חדש של תופס – במקרה שתתפסו אתם עלולים לגרום לסירוב תמידי לכניסה דרך תוכנית ולשלילת האפשרות לפטור.

מעוניינים בעוד פרטים? אתם מוזמנים להשאיר מייל ונציגנו יחזור אליכם במהרה!

או ליצור קשר באחת מהדרכים הבאות: קישור לדף צור קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *