לעתים ביורוקרטיה יכולה להיות לא פשוטה (למי שלא עובד עם איזי ויזה!), הטפסים, התורים, הראיונות. הסוף של התהליך בהוצאת ויזה לארצות הברית שווה את זה. ארצות הברית היא מדינה שבשבילה כדאי להתאמץ, להשקיע ולהגיע.
הגודל, היופי, הערים, הטבע, הארכיטקטורה והעצמה, אלו רק חלק ממה שארה״ב נותנת בסוף התהליך, מבחינת יעדים, ערים, טבע ואטרקציות אין שני לה. קיבצנו בשבילכם מספר מקומות שבהם חובה לבקר בטיול הבא שלכם לארה"ב להלן:

ניו יורק – New York

העיר הגדולה בארצות הברית הממוקמת במדינת ניו יורק על החוף המזרחי של ארצות הברית. העיר מחולקת ל-5 רבעים, ברוקלין Brooklyn, ברונקס Bronx, קווינס Queens, סטטן איילנד Staten Island וכמובן מנהטן Manhattan. נתרכז במנהטן (אי), מנהטן מהפנטת. העיר מאופיינת מבחינה ארכיטקטונית בעשרות גורדי שחקים שמתרכזים בעיקר במידטאון ודאונטאון, חלק מבניינים אלה נבנו עוד בשנות ה-30  (בניין אמפייר סטייט לדוגמא) ואף לפני כן. מרהיב להתבונן, הרגיש את העצמה את היופי ואת כוח המחשבה בתכנונם של הבניינים וכמובן שחלקם מאפשרים תצפיתיות כל גגותיהם, בניין קרייזלר, Freedom Tower, Empire state bulding ועוד. ניו יורק מאז ומתמיד הייתה זאת שהכתיבה את הקצב. היא אחת מ-4 בירות האופנה הבינלאומיות, בניו יורק המציאו ופתחו מספר סגנונות מוזיקה, לרבות היפ-הופ ו Free-Jazz. המסעדות הכי טובות והכי יצירתיות, החנויות הכי מקוריות והכי אופנתיות, המלונות בניו יורק הם הכי מגניבים, יוקרתיים וייחודיים. בניו יורק יורק יש את טיימס סקוור..מרכז העולם. אחת הנקודות המבוקשות להזמנת מלון בעיר. בכל שעה מהפנט כאן, אך מומלץ לחוות את שעות בין הערביים עת השמש שוקעת כאשר טיימס סקוור נדלקת ומוארת במאות נורות ניאון דרך שלטים אדירים. ניו יורק מחולקת לשכונות וכל שכונה בעלת אופי שונה ומרתק מה גורם לניו יורק להיות כל כך ייחודית ואקלקטית, לדוגמא האיסט וויג׳ החתרנית תהא שונה מסוהו האפנתית שתהא שונה מצ׳יינטאון הכאוטית ששונה מצ׳לסי האמנותית. להיות בניו יורק זה להיות בתוך חלום, זה לשהות במרכז העולם לאן שהעיניים נשואות, זה להיות בתוך שיר של פרנק סינטרה או גיי-זי. ניו יורק היא בגדר יעד חובה לחופשה בארה״ב. 

ארהב

לוס אנג׳לס – Los Angeles

לוס אנג׳לס היא העיר השנייה בגדולה בארצות הברית הממוקמת בחוף המערבי במדינת קליפורניה, ויש בה הכל! נתחיל ונאמר שברוב ימות השנה מזג האוויר בלוס אנג׳לס חם וקייצי, היא ענקית ומפוזרת כך שכובעים ונעליים נוחות להליכה בגדר חובה. לוס אנג׳לס מספקת כמעט כל סגנון של חופשה שחפצה נפשכם. חופשה עירונית – דאונטאון לוס אנג׳לס המאופיינת בגורדי שחקים, טומנת בחובה הפתעות רבות: LA Live הוא אחד ממרכזי בידור המלהיבים בעיר, שם תוכלו ליהנות מהופעות חיות, מסעדות, ברים, מגרש ספורט ביתם של La Lakers ועוד. בדאונטאון גלריות אומנות רבות, ראו ערך Gallery Art Walk ביום שלישי השני בכל חודש, בו הגלריות פתוחות בערב, אתם נפגשים ב Gallery Art Lounge שם תקבלו מפה ותצאו לסיור אומנותי ומרתק באזור. ארכיטקטורה משובחת כמו Walt Disney Concert Hall והבניין העירייה שהוא מוקד צילומים בפני עצמו.

חופשה יוקרתית – כאשר בלוס אנג׳לס לא ניתן להתעלם מהשכונה היוקרתית בוורלי הילס ששמה הולך לפניה ברחבי העולם. שם חנויות של מותגי על, רכבים יוקרתיים ונוצצים, אנשים יפים, מסעדות יוקרתיות, שחקני קולנוע, ואפילו שדרת כוכבים למעצבים שנקראת Rodeo walk of Style (כמו שדרת הכוכבים בשדרת הוליווד), אשר חלקה ממוקם ברחוב קטן וקסום מעיין מתחם של חנויות מותגי על ב Rodeo Drive. ים – סנטה מוניקה, אחד היעדים היותר מבוקשים בלוס אנג׳לס, חוף חולי רחב יריעה, מדרחוב גדול עם מגוון חנויות, מסעדות וברים וכמובן המזח האגדי עם הלונה-פראק, משחקים שונים, טרפז, מסעדות וכמובן הקרוסלה שגם הופיעה במספר סרטים לרבות ״העוקץ״. כ-20 דקות דרומית מסנטה מוניקה תתקלו בוניס ביץ׳ היכן שהמוזר והיצירה נפגשים, הופעות רחוב לא רשמיות, חנויות, מסעדות, מתחם סקייטבורד המושך אליו קהל רב, מרכז כושר תחת כיפת השמיים וכמובן חוף ים אדיר. שימו לב אם אתם מעוניינים להיכנס למים, היכנסו רק באזור שיש בו עוד אנשים, לא לבד, בכל זאת אוקיינוס. ללוס אנג׳לס יש עוד המון מה להציע, לשם כך צריך מאמר נפרד, ספר, או אתר איטרנטי. סאנ-סט סטריפ Sunset-Srtrip, שדרת הכוכבים של הוליווד, האולפנים, המוזיאונים, התצפיות, שלט הוליווד, המלונות בלוס אנג׳לס, שוק האיכרים, האזור היהודי, אלו רק חלק מהיעדים בלוס אנג׳לס שבשבילם כדאי להוציא ויזה לארצות הברית.

usa viza

סן פרנסיסקו – San Francisco

מספר שעות נסיעה צפונית ללוס אנג׳לס ממוקמת העיר הפחות מוערכת אבל המרתקת סן פרנסיסקו. ממוקמת גם על החוף המערבי וניתן להגיע אליה מלוס אנג׳לס עם כביש Highway 1 המרשים ביותר או על Highway 101 הידוע ואו טיסות ישירות מהארץ. סן פרנסיסקו הייתה לבירת ההיפים בשלהי שנות ה-60, מי שהייתה ביתם של אמנים כמו ג׳ימי הנדריקס, ג׳ניס ג׳ופין, מטליקה ועוד, סן פרנסיסקו הייתה ועדיין בית חם ותומך לקהילה הגאה (ראו ערך Castro District).  הוצאתם ויזה לארצות הברית אז סן פרנסיסקו היא יעד מושלם לחופשה משפחתית או רומנטית, כמעט כל דבר בעיר הוא אטרקציה. גשר שער הזהב, אחד הסמלים היותר מזוהים עם העיר (דרך 101) עומד איתן מעל הכניסה למפרץ. ה Cable-Car האגדתיות שהן סמל נוסף של העיר חוצות את מרכז העיר, אלו יקחו אתכם אחורה בזמן לתחילת המאה הקודמת. מזח 39 עם מגוון אפשרויות בידור ,אקווריום, מסעדות, הופעות חיות לעתים, חנויות וכמובן אריות הים השוכבים להם עצלים בסמוך למזח. הכביש המפותל בעולם נמצא בסן פרנסיסקו באזור הגבעה הרוסית. הכלא המפורסם בעולם הלא הוא אלקטרז ממוקם בעיר ותוכלו לצאת לסיורים ולראות היכן ״ישבו״ אל קאפון משיקגו וג׳ימס וויטי בולגר מבוסטון. הכלא השמור בעולם, האמנם? צ׳ינה טאון בסן פרנסיסקו היא הכי גדולה מחוץ לאסיה ובה ריחות, טעמים וצבעים שיטריפו לכם את החושים. בעיר עוד מגוון אדיר של פעילויות, כיכרות, מלונות מדליקים, דאונטאון, חיי לילה ועוד.

Grand Canyon

ניקח אתנחתא קלה מהערים ונצא לחיק הטבע לאחד היעדים הפופולרים בארצות הברית, הוא The Grand Canyon. הגראנד קניון נחשב לאחד מפלאי עולם, הוא ממוקם בצפון מערב מדינת אריזונה, באופן יחסי לא רחוק מלאס וגאס. השטח הוא מתחם אדיר של מעל 400 ק״מ אורך וכ-18 ק״מ רוחב של סלעים בגדלים שונים, תהומות וצוקים, תופעות גיאולוגיות הנחקרות בכל עת ומאפשרות לנו לתיירים להגיע ולהתפעם מהעצמה והיופי שהטבע חולק עמנו. בפארק הלאומי גראנד קניון ניתן לצאת לטיולים יומיים או לכמה לילות, לצאת לשייט בראפטינג בנהר קולרדו או ב Diamond Creek, טיולי אופניים, קאמפינג ועוד..אחת האטרקציות המגניבות ביותר לאלה שלא מעוניינים לצאת לטיולים אבל עדיין לחוות את הקניון היא ה Sky-Walk, פלטפורמה בעלת רצפה שקופה היוצאת ממבנה ונותנת הרגשה כאילו אתם תלויים באוויר, אתם בגובה של כ-600 מטרים מעל הקניון והנוף עוצר נשימה.

הפארק הלאומי יוסמיטי –Yosemite Natoinal Park

בארה״ב ישנם אין ספור אתרי טבע ייחודיים ששווה להגיע אליהם, ששווה להוציא בגללם ויזה לארצות הברית, Yosemite National Park הוא אחד מהם. ממוקם במרכז קליפורניה, מערבית לסן פרנסיסקו ולסן חוזה כ-3.5 שעות נסיעה. טבע במלוא הדרו, הרים (סיירה נבדה) , צוקים, שלג, ירוק, יערות, אגמים, מפלים, עצים שונים, חיות, פה יש דובים ויש יער. Tunnel View – אחת הנקודות תצפית המרהיבות בפארק, עמק אדיר של עצים, מפל, צוקים, גלויה! ישנן תצפיות שונות ומגוונות בפארק, ישנם מסלולים שונים רובם קלים אבל יש גם למתקדמים. ניתן צאת לקאמפינג, אבל שימו לב לקחת תיק מיוחד לאוכל נגד דובים. הפרק עמוס מתאריכים מרץ לאוקטובר וסגור בימי החורף, יהיה לכם יותר נוח בתוך הפארק להשתנע ע״י אוטובוס מקומי. ניתן גם להשכיר אופניים. מטפסים מכל העולם מגיעים לפארק ומתנסים בגבהים שונים. הפארק באמת מרהיב ביופיו מעורר השראה ומשנה אנשים..הכינו מצלמות.

usa viza

ניו אורלינס – New Orleans

כמו כל הערים שציינו לפני כן גם זאת מאוד ייחודית, לא ניתן למצוא דומה לה, לא בארצות הברית ולא בעולם כולו. ניו אורלינס שוכנת בדרום ארצות הברית במדינת לואיזיאנה על גדות נהר המיסיסיפי. זו עיר שהמוזיקה היא מרכיב דומיננטי מאוד בעיר לכל סוגיה אבל בעיקר בלוז וג׳אז ששם הם התחילו, אחד מאמני הג׳אז הגדולים ביותר נולד ופעל בעיר, הוא לואי ארמסטרונג, (מי יודע למה ענד שרשרת עם מגן דוד?). הרובע הצרפתי הוא אולי האתר התיירותי ביותר בעיר ובו רחוב Bourben ששמו הולך לפניו, בר אחר בר, מסעדה אחר מסעדה וכמעט בכולן הופעות חיות. הפסטיבל נערך בפברואר בעיקר ברובע הצרפתי אבל בהחלט לא רק, גם במרכז העיר.

אורלנדו – Orlandoתוקף ויזה לארצות הברית

״גן השעשועים של ארצות הברית״  ״The City of Beautifull" אלו שניים מהכינויים של העיר אורלנדו הממוקמת במדינת פלורידה שבדרום ארצות הברית. העיר שוכנת במרכז פלורידה ומשמשת לביתם של מאות אגמים. אורלנדו היא עיר שניתן למצוא כמעט רק בארצות הברית וזאת עקב עשרות של פארקים שעשועים שבה (Theme Park), עיר המוגדשת לבידור ולכיף, מהידועים שבפארקים, Walt Disney, Universal, Sea World, אי ההרפתקאות, עולם הקסמים של הארי פוטר ועוד רבים. כמעט בכל עיר בארצות הברית תמצאו מגוון פעילויות לילדים, אבל אורלנדו היא גן עדן לילדים, עולם מצויר שקם לתחייה ועם דופק עם אגדות כמו מיקי מאוס, דונאלד-דאק, סינדרלה וכו..הילדים שלכם לא יפסקו להודות לכם על כך.  אורלנדו נחשבת לעיר המתוירת בעולם עם כמה עשרות מיליונים תיירים בשנה. בנוסף לפארקים היא מציעה מגוון רב של תעסוקה לרבות טיוליי טבע , מוזיאונים רבים, גלריות רבות, מסעדות המיוצגות ע״י השפים הטובים ביותר ואם אתם חובבי יין, אז אורלנדו נחשבת כיום ליצרנית חשובה מאוד של יין. אבל בואו נודה בכך, רוב התיירים המגיעים לעיר מגיעים כדי לבלות בפארקים.

מיאמי – Miami

אנחנו עדיין מדינת פלורידה, אבל מדרימים לאחת הנקודות הדרומיות של יבשת ארצות הברית, העיר מיאמי. העיר ידועה בעברה המפוקפק כשער להברחת סמים לארצות הברית ממרכז אמריקה, מלבד סמים, מיאמי הייתה מקלט ראשוני בארה״ב למהגרים בעיקר קובנים, עדיין היום ניתן להבחין בהשפעה של העיר בדמוגרפיה, שפה ואף ארכיטקורה , ראו ערך ״הוואנה הקטנה״ שכונה במרכז העיר המאופיינת באלמנטים קובנים ודומיניקנים בעיקר. הרבה מכירים את מיאמי עקב הסדרה המצליחה מיאמי וייס. היום מיאמי היא תערובת סקסית של ארכיטקורה מרתקת, גורדי שחקים, חופים מזמינים. העיר פורה ופעילה ולא ניתן להתעלם מחיי הלילה שלה עם מועדונים כמו Liv ו Club Space. החופים החוליים לבנים ומוזהבים שגולת הכותרת לכל הדעות היא South Beach החלק בדרומי של Miami Beach. סאות׳ ביץ׳ ידועה בשל המבנים בסגנון ארט דקו (אר דקו) שבה, הגלריות, המסעדות, הקניות וכמובן החופים, שימו לב לחוף Nikki Beach. האוזר בורך במזג האוויר טרופי, החודשים המומלצים יותר לצאת למיאמי הם אמצע מרץ עד אמצע מאי, הקיץ חם מאוד, לח מאוד ועם סופות. העיר לוהטת, סקסית ולא פלא שהיא יעד פופולרי ל Spring Break של צעירי ארצות הברית. החופים, האווירה, העובדה שהיא פינתית ורחוקה נותנים הרגשה של חופשה אמתית, של חופש ושל ניתוק. ממיאמי ניתן לצאת ל Keys, רצועת של חופים ועיירות אשר בקצה של ממוקם Key West ביתו של המינגווי.

טיול מהנה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *